لینک های دسترسی

Breaking News

دومین مورد سرایت انفلوانزای پرندگان به انسان در امریکا ثبت شد


مقامات صحی در ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۲ می (دوم جوزا) از سرایت دومین مورد انفلوانزای پرندگان به انسان در جریان دو ماه خبر دادند.

مقامات گفته اند که حدود دو ماه پیش شیوع این ویروس در میان گاوهای شیری گزارش شده بود.

مورد نخست در ایالت‌ تکزاس و مورد دوم در میشیگن گزارش شده است و هر دو فرد کارکنان فارم‌های پرورش گاو بودند.

بر اساس معلومات مقامات صحی، هر دو بیمار علایم ضعیف داشته و صحت‌یاب شده اند.

مراکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده گفت که بر اساس ارزیابی‌ها خطر شیوع این ویروس در میان انسان‌ها اندک است‌، اما انتظار می‌رود افراد بیشتری به این بیماری مبتلا شوند.

این اداره گفته است: "با در نظر داشت سطح بلند ویروس در شیر خام گاوهای مبتلا و وسعت شیوع آن در گاوهای شیری، موارد مشابه بیشتر در انسان‌ها نیز شناسایی خواهد شد."

پرندگان، انسان‌ها و گاو‌ها

تا روز چهارشنبه، حدود ۵۲ گله در نه ایالت امریکا به انفلوانزای پرندگان مصاب شده بودند.

وزارت زراعت ایالات متحده ماه گذشته گفته بود که گاو‌ها نیز به زودی صحت‌یاب می‌شوند و میزان مرگ و میر در میان گاو‌ها اندک یا هیچ است.

این وزارت گفته است که تا اکنون در این ویروس هیچ گونه تغییراتی وارد نشده است که سرعت انتقال آن از حیوان به انسان یا از انسان به انسان افزایش یافته باشد.

با آنهم، مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده گفته است افرادی که از نزدیک با حیوانات و پرندگان در تماس اند و توصیه‌های محافظتی را در نظر نمی‌گیرند،‌ بیشتر در خطر مبتلا شدن به این ویروس قرار دارند.

با وجود آنکه شیوع کنونی انلفوانزا H5N1 سبب مرگ میلیون‌ها پرنده شده، تا اکنون گاو‌ها یا بزها را شدیداً بیمار نکرده است.

مقامات صحی گفته اند شیری که در فروشگاه‌های سراسر ایالات متحده فروخته می‌شود مصوون است زیرا ویروس در جریان روند تصفیه و جوشانیدن از بین می‌رود.

انفلوانزای پرندگان برای بار نخست در سال ۱۹۹۶ شیوع کرد، اما از سال ۲۰۲۰ به اینسو شیوع این ویروس در میان پرندگان فوق العاده افزایش یافته است.

گروه

XS
SM
MD
LG