لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به روسیه: ما آمادۀ پاسخگویی به تمام تهدیدات اتمی استیم


جان هیتن، رئیس فرماندهی استراتیژیک ایالات متحده
جان هیتن، رئیس فرماندهی استراتیژیک ایالات متحده

مقامات دفاعی ایالات متحده با نشر یک پیام کوتاه اما قوی، به روسیه هشدار دادند که واشنگتن، بدون درنظر داشت اینکه مسکو کدام سلاح اتمی را در اختیار دارد، تاهنوز هم قادر به پاسخگویی است.

این اظهارات مقامات نظامی امریکا روز چهارشنبه، در مجلس استماعیۀ بودجه در کمیتۀ خدمات امور نظامی مجلس نمایندگان بیان شد.

ولادمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه در این هفته ادعا کرد که کشورش اکنون یک زرادخانۀ سلاح اتمی جدید "شکست ناپذیر" در اختیار دارد.

جنرال جان هیتن، رئیس فرماندهی استراتیژیک ایالات متحده گفت "ما آمادۀ پاسخگویی به تمام تهدیدات از آن جانب استیم و هیچکس، هیچکس نباید در این عرصه شک داشته باشد."

آقای هیتن بااشاره به اظهارات رئیس جمهور روسیه تاکید ورزید که کاری نیست که آنان ]روسیه[، علیه کشور ما انجام دهند و ما قادر به پاسخگویی آنان نباشیم. برعلاوه، آنان از موقعیت کشتی های تحت البحری ما آگاهی ندارند. اگر در مسیر [حمله] گام برداریم، آن کشتی ها قادر اند کشور آنان را از بین ببرد."

جان رود، معین پالیسی وزارت دفاع ایالات متحده
جان رود، معین پالیسی وزارت دفاع ایالات متحده

ولادمیر پوتین هفتۀ گذشته در سخنرانی سالانۀ خود به ملت آن کشور در بارۀ پیشرفت سلاح جدید اتمی روسیه به شمول میزایل های کروز با قدرت اتمی، یک سلاح لایزر، طیارۀ بدون سرنشین تحت البحری با قدرت اتمی و یک میزایل هایپرسیونک، سخن راند.

آقای پوتین با اشاره به ایالات متحده و متحدین غربی روسیه گفت "آنان در مانع شدن ما موفق نگردیدند. آنان باید یک واقعیت جدیدی را در نظر بگیرند.

جان رود، معین پالیسی وزارت دفاع امریکا روز چهارشنبه به قانونگذاران گفت که اظهارات رئیس جمهور پوتین "در حالیکه متعجب کننده نبود؛ اما ناامیدکننده بود."

آقای رود همچنان ادعا های روسیه را رد کرد که گویا مسکو به خاطری به دنبال سلاح اتمی است که واشنگتن در توافقنامۀ پیشین کنترول سلاح اتمی ناکام شده است.

معین پالیسی وزارت دفاع امریکا تاکید کرد که واشنگتن "به تعهدات کنترول سلاح اتمی متعهد باقی می ماند. متاسفانه، پیشینه روسیه از لحاظ پایبندی به تعهدات مربوط به کنترول سلاح آن کشور، بسیار ضروری به نظر می رسد. "

XS
SM
MD
LG