لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ده‌ها مقام سوری به شمول اسد و همسرش را تحریم کرد


وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا گفته است که ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی سوریه از جمله رییس جمهور بشارالاسد و همسرش اسما را به خاطر جنگ افروزی و کشتار غیرنظامیان، تحریم کرده است.

مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۷ جون (۲۸ جوزا) با نشر بیانیه‌ای گفت: "ما بشار الاسد، معمار رنج [مردم سوریه]، و همسرش اسما اسد ... و نیز محمد حمشو، تامین‌کننده مالی این جنایات و گروه شبه‌نظامی ایرانی لشکر فاطمیون را ... تحریم می‌کنیم".

آقای پمپیو همچنین در یک پیام تویتر نوشت که بر اساس "قانون قیصر" تحریم های شدید مالی بر رژیم اسد و حامیان خارجی این رژیم وضع شده و آنان به خاطر اعمال ظالمانۀ شان بر ضد مردم سوریه، حسابده قرار خواهند گرفت.

وزیر خارجه امریکا گفت که این تحریم‌‌ها در هفته‌ها و ماه‌های آینده ادامه پیدا می‌کند و اشخاص حقیقی و حقوقی که حامی بشار اسد هستند و در روند صلح و توافق سیاسی برای پایان دادن به مناقشه کارشکنی می‌کنند، تحریم می‌شوند.

شماری از قانونگذاران امریکایی از این اقدام وزارت خارجۀ این کشور استقبال کرده اند.

مایکل مکال، عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده در واکنش به تحریم‌های امریکا بر رژیم اسد گفت: "این تحریم‌ها ابزار مهمی است تا رژیم اسد وادار کند که حملات علیه غیرنظامیان را متوقف کند و دیگران را از تمویل جنایات اسد باز دارد".

سناتور جیم ریچ ،رییس کمیتۀ روابط خارجی سنای امریکا نیز از این اقدام حکومت ایالات متحده تقدیر کرده است.

شورای امنیت ملی قصر سفید نیز در یک پیام تویتر نوشت: "امروز ایالات متحده گامی مهمی برداشت تا اسد و رژیم او را به خاطر اقدامات ظالمانه‌ای که در سوریه انجام می‌دهند، پاسخگو نگه‌دارد".

قانون قیصر نام خود را از یک خبرنگار گرفته است که قیصر نام داشت و کشتار هزاران غیرنظامی را در سوریه عکس‌برداری و مستندسازی کرده است.

XS
SM
MD
LG