لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات امریکایی: برخی از درون‌های تهاجمی ایران را سرنگون کردیم


مقامات امریکایی می‌گویند که نیروهای این کشور برخی از طیاره‌های تهاجمی بدون سرنشین (درون) ایران را که به سمت اسراییل در حرکت بودند، سرنگون کرده اند.

به گفته یک مقام دفاعی و دو مقام دیگر امریکایی که نخواستند نام شان در این گزارش ذکر شود، تلاش برای رهگیری سایر درون‌های تهاجمی ادامه دارد.

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها از صداهای انفجار و به صدا درآمدن زنگ خطر حمله هوایی در بیت المقدس خبر داده اند.

زنگ خطر حملات هوایی در نقاط متعدد، از جمله در شمال و جنوب اسراییل و شمال کرانهٔ غربی گزارش شده است، اما تا اکنون در مورد تلفات احتمالی از آن گزارشی نشر نشده است.

اردوی اسراییل گفته است که ایران بیش از ۱۰۰ طیارهٔ تهاجمی بی‌سرنشین را به سمت اسراییل پرتاب کرده است، اما مقامات ایرانی گفته اند که میزایل‌های بالستیک نیز شامل حمله بوده اند.

ایالات متحده با حضور گسترده نیروهای نظامی خود در منطقه، اعلام کرد که حمایت نامحدود به اسراییل فراهم خواهد کرد.

ایران در واکنش به حمله اسراییل بر قونسلگری این کشور در سوریه، اواخر روز شنبه حملات تلافی جویانهٔ خود را با شلیک میزایل‌ها و پرتاب طیاره‌های تهاجمی ‌بدون سرنشین (درون) از خاک خود به سمت خاک اسراییل آغاز کرد.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، نیز بدون اشاره به جزییات گفته است: "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند درون و میزایل به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد."

اسراییل مسوولیت حمله هوایی اول اپریل بر قونسلگری ایران در سوریه را که باعث کشته شدن هفت عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شمول محمد رضا زاهدی و محمدهادی حاجی رحیمی، از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران شد، بر عهده نگرفته است.

اما آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، اسراییل را متهم کرده و گفته است که اسراییل برای عملیاتی که به گفته او معادل حمله به خاک ایران است، "باید مجازات شود و خواهد شد."

گروه

XS
SM
MD
LG