لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ از طرح لایحه توقف کمک ها به پاکستان حمایت کرد


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده از طرح لایحۀ توقف کمک های امریکا به پاکستان حمایت کرد. دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، از این سخن سناتور جمهوریخواه، رند پال استقبال کرده و در یک پیام تویتر نگاشته است که پایان بخشیدن کمک ها به پاکستان "یک مفکورۀ خوب" است.

رند پال، سناتور جمهوریخواه در یک پیام تویتر گفته است که در روز های آینده خامۀ یک لایحه را به کانگرس ارایه میکند که در آن، قطع کمک های امریکا به پاکستان پیشنهاد گردیده و نیز گفته شده که این پول ها، در عوض، بر ساخت و ساز زیربنا ها در داخل امریکا مصرف شود.

آقای پال نگاشته است که پاکستان شایسته "پول" ما نیست.

امریکا تا حال کمک های خود به پاکستان را قطع نکرده بلکه کمک های نظامی اش را به آن کشور، به ارزش تقریباً دو میلیارد دالر، فقط به تعلیق در آورده است، و در صورتی که پاکستان علیه طالبان أفغان و شبکۀ حقانی اقدامات قاطعانه انجام دهد، شاید این کمک ها از سرگرفته شود.

اردوی پاکستان در رابطه به تعلیق کمک های امریکا به آن کشور مخالفت نشان داده و گفته است که این اقدام، صلح منطقوی و همکاری های امنیتی را متأثر خواهد ساخت.

اما جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده دیروز در رابطه به این که آیا این اقدام ایالات متحده، پاکستان را به چین نزدیکتر نخواهد ساخت و آیا آن کشور دست به بستن راه اکمالاتی ناتو به افغانستان نخواهد زد، گفت که واشنگتن از واکنش تلافی جویانۀ پاکستان در این خصوص هراسی ندارد، ولی اگر اسلام آباد نشان دهد که در مقابل دهشت افگنان اقدامات عملی را روی دست میگیرد، روند کمک ها دوباره آغاز خواهد شد.

اما یک مقام ادارۀ دونالد ترمپ، بدون ذکر نامش به اسوشیتد پرس گفته است که تعلیق کمک ها یگانه گزینه فشار بر پاکستان نیست و در صورت ضرورت اقداماتی دیگری را نیز روی دست خواهند گرفت.

XS
SM
MD
LG