لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا در مورد تطبیق دوز تقویتی واکسین کووید۱۹ تصمیم می‌گیرد


رییس انستیتوت ملی صحت امریکا می‌گوید که در جریان یکی دو هفتۀ دیگر معلوم خواهد شد که آیا تطبیق دوز تقویتی واکسین کووید۱۹ در ایالات متحده آغاز شود یا خیر.

فرانسیس کولینس، رییس انستیتیوت ملی صحت ایالات متحده به شبکۀ تلویزیونی فاکس گفت: "نگرانی‌هایی وجود دارد که موثریت واکسین [در بدن] ممکن کاهش یابد."

به گفتۀ این مقام صحی امریکا، کارکنان صحی، کسانیکه در پرستارخانه‌ها زندگی می‌کنند و سالمندان، نخستین گروه‌هایی خواهند بود که دوز تقویتی واکسین کووید۱۹ بر آنان تطبیق خواهد شد.

شیوع گونۀ دلتای کروناویروس در ایالات متحده سبب افزایش واقعات کووید۱۹ در این کشور شده است و روزانه تقریباً ۱۲۹ هزار واقعۀ جدید ثبت می‌شود.

آقای کولینس گفت که شاید شمار واقعات کووید۱۹ در امریکا تا فرارسیدن فصل سرما و ماه‌های جنوری و فبروری تا ۲۰۰ هزار واقعه در یک روز برسد. او افراد واکسین ناشده را بیشتر آسیب‌پذیر خواندد و آنان را ترغیب کرد تا هر چه زودتر خود را واکسین کنند.

انتونی فاوچی، مشاور ارشد صحی ریاست جمهوری امریکا نیز گفته است که اگر به تطبیق دوز تقویتی واکسین کووید۱۹ نیاز بیفتد، ایالات متحده آمادگی کامل دارد تا به سرعت هرچه ممکن آن را تطبیق کند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز دوشنبه ۱۶ اگست (۲۵ اسد) بیش از ۳۶.۸ میلیون واقعۀ مثبت کووید۱۹ در ایالات متحده ثبت شده است و بیش از ۶۲۲ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG