لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا الزام ارایهٔ آزمایش کووید۱۹ برای مسافران هوایی را لغو می‌کند


یک مقام ارشد امریکایی می‌گوید که ایالات متحده الزام ارایه آزمایش منفی کووید-۱۹ را برای مسافران ورودی به امریکا لغو خواهد کرد.

به گفتهٔ این مقام که نخواست نامش در این گزارش ذکر شود مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده گفته است که "بر اساس داده‌های اطلاعاتی و علمی" مسافران دیگر لازم نیست برای ورود به امریکا نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ را همراه داشته باشند.

اما مرکز وقایه و جلوگیری امراض ایالات متحده گفته است که تصمیم خود را هر ۹۰ روز بررسی خواهد کرد و اگر به هر سببی، از جمله شیوع نوع جدید و نگران کننده بیماری، مقامات تصمیم بگیرند که آنرا بازگردانند، چنین خواهد کرد.

این اقدام یکی از آخرین محدودیت‌های اجباری دولت فدرال برای جلوگیری از شیوع کروناویروس است که هنوز اعمال می‌شود.

صنایع هوایی ایالات متحده ماه‌ها تلاش ‌کرده‌اند تا مقررات ضرورت ارایه آزمایش منفی کووید۱۹ که مسافران باید ۲۴ ساعت قبل از پرواز انجام بدهند، لغو شود. آنان می‌گویند که این مقررات در شرایطی که اقتصاد امریکا با مشکلات همراه است، تاثیر منفی به آنان وارد می‌کند.

در حالی که سفرهای داخلی ایالات متحده تقریباً به سطح قبل از همه گیری بازگشته است، سفرهای بین المللی که برای خطوط هوایی بسیار پرمنفعت است هنوز به میزان بیش از همه گیری نرسیده است.

طبق گزارش گروه تجاری "خطوط هوایی برای امریکا"، در ماه می سفرهای هوایی بین‌المللی ایالات متحده ۲۴ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ بوده است.

پیش از این بسیاری از کشورها در تلاش برای افزایش گردشگری، الزامات آزمایش کووید۱۹ برای مسافران کاملاً واکسین شده را برداشته اند.

قرار است این محدودیت سر از روز یکشنبه ۱۲ جون (۲۲ جوزا) برداشته شود.

XS
SM
MD
LG