لینک های دسترسی

Breaking News

قوای امریکایی تا شکست کامل داعش در سوریه باقی می ماند


در حال حاضر حدود دو هزار نیروی نظامی ایالات متحده در سوریه در نزدیکی شهر شمالی منبج مستقر اند
در حال حاضر حدود دو هزار نیروی نظامی ایالات متحده در سوریه در نزدیکی شهر شمالی منبج مستقر اند

چند روز پس از اظهارات دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، مبنی بر خروج احتمالی قوای امریکایی از سوریه، مقامات وزارت دفاع این کشور گفته اند که هیچ تغییر در استراتیژی و یا پالیسی واشنگتن در این راستا نیامده است.

مقامات نظامی ایالات متحده در چند روز اخیر تاکید کرده اند که قوای امریکایی تا زمانی در سوریه باقی خواهد ماند که تندروان داعش با شکست کامل در آن کشور مواجه شوند.

جنرال کنت مک کینزی گفته است که "در واقع هیچ تغییری {در مورد استراتیژی ایالات متحده در مورد سوریه} به وجود نیامده است" و تاکید کرد که نیرو های ایالات متحده تا زمانی در سوریه باقی خواهد ماند که گروه دولت اسلامی یا داعش با شکست قطعی در آن کشور مواجه شود.

در حال حاضر حدود دو هزار نیروی نظامی ایالات متحده در سوریه در نزدیکی شهر شمالی منبج مستقر اند. شبه نظامیان محلی، اکثراً شبه نظامیان کردی اند که با حمایت قوای امریکایی، منطقۀ منبج را از کنترول داعش آزاد کردند.

مقامات قصر سفید نیز گفته اند که خروج نیروهای امریکایی از سوریه و انتقال قدرت به نیروهای محلی تنها زمانی رخ خواهد داد که سوریه دیگر با خطر داعش مواجه نباشد، بنا بر این، هیچ تاریخی برای خروج قوای امریکایی از سوریه تعیین نشده است.

اظهارات مقامات وزارت دفاع ایالات متحده در حالی بیان شده است که در دو هفتۀ گذشته رئیس جمهور ترمپ دو بار به گونۀ در مورد خروج احتمالی قوای امریکایی از سوریه، اشاره کرد.

آقای ترمپ روز پنجشنبه در حالیکه سه تن از رهبران کشور های بالتیک در قصر سفید حضور داشتند بار دیگرتاکید کرد که "می خواهم نیرو های خود را {از سوریه} به کشور {امریکا} برگردانم" و افزود که می خواهد در مورد "به سرعت تصمیم بگیرد."

با وجود اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر خروج احتمالی قوای امریکایی از سوریه، نظامیان این کشور با احتیاط صحبت کرد ه و گفته اند که قوای امریکایی تا زمانی در سوریه حضور خواهند داشت که مبارزه بر ضد داعش در آن کشور، لازم باشد.

جنزال جوزف ویتال، قوماندان قوای مرکزی ایالات متحده، نیز در اوایل این هفته گفت که "در برخی مناطق {سوریه} آنان {تندروان داعش} حضور دارند و ما به عملیات خود در آن مناطق ادامه خواهیم داد."

جنرال ویتال همچنین تاکید کرده است که برای ثبات در سوریه، نیاز است تا نیرو های ایالات متحده در سوریه حضور داشته باشد.

متحدین امریکا در منطقه نیز هشدار داده اند که خروج قوای ایالات متحده از سوریه "پیام ترسناک می فرستد."

XS
SM
MD
LG