لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن روسیه را بزرگترین تهدید برای جهان خواند


جو بایدن ادعا می کند که روسیه مثل که در انتخابات امریکا مداخله کرد، در انتخابات کشور های اروپایی نیز مداخله خواهد کرد
جو بایدن ادعا می کند که روسیه مثل که در انتخابات امریکا مداخله کرد، در انتخابات کشور های اروپایی نیز مداخله خواهد کرد

جو بایدن، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، این اظهارات را فقط دو روز قبل از مراسم تحلیف دونالد ترمپ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، در مجمع اقتصاد جهانی در داووس، سوئیس بیان داشت.

آقای بایدن هشدار داد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، تلاش می کند تا انتخابات امسال در اتحادیه اروپا را متاثر سازد. مقام های امریکایی همچنان روسیه را به دست درازی در امور انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده متهم کرده اند. مسکو اما این انتقادات را مضحک و بی اساس خوانده است.

این در حالی است که دونالد ترمپ اشارات آشتی جویانه ای را در برابر آقای پوتین از خود تبارز داده است. ترمپ همچنان با ستایش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به باور برخی ها، روند تجریۀ اتحادیه اروپا را ترغیب کرده است.

آقای بایدن در جریان سخنرانی اش به صورت مستقیم از آقای ترمپ نام نبرد، اما در مورد "تمایل خطرناک برای برگشت کوچک فکری سیاسی" در سیاست هشدار داد و گفت که در طول تاریخ "مستبدان خطرناک و عوام فریب" تلاش کرده بوده اند تا مردم در هراس باشند.

آقای بایدن همچنین گفته است که دفاع از نظم لیبرال بین المللی مستلزم آن است تا "ما در برابر نیرو های که خواهان تجزیۀ اروپا استند، از خود مقاومت نشان دهیم و به موقف دیرینۀ خود مبنی بر اروپای واحد، آزاد و صلح آمیز پافشاری کنیم".

XS
SM
MD
LG