لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات امریکا؛ رای‌دهندگان در مورد مروانا نیز تصمیم می‌گیرند


رای‌دهندگان کم از کم ۳۲ ایالت امریکا در انتخابات سوم نومبر، نه تنها به رییس جمهور و قانونگذاران امریکایی بلکه به طیف گستردۀ مسایل از اصلاحات و تعدیلات مالیاتی گرفته تا قانونمند شدن مصرف مروانا نیز رای می‌دهند.

بر اساس اطلاعاتی که نهادهای انتخاباتی امریکا نشر کرده است، رای‌دهندگان امریکایی در این انتخابات، به ۱۲۰ موضوع دیگر در ایالت‌های مختلف نیز رای می‌دهند.

در چهار ایالت – اریزونا، مونتانا، نیوجرسی و دکوتای شمالی – رای‌دهندگان امریکایی در انتخابات نومبر در مورد قانونمند شدن مصرف تفریحی و در ایالت‌های دکوتای جنوبی و میسیسیپی، در مورد مصرف درمانی مروانا تصمیم خواهند گرفت.

پس از آنکه مصرف مروانا و دیگر مشتقات کانابیس در ایالت‌های کلورادو و واشنگتن قانونمند شد، شمار زیاد ایالت‌های امریکا در چند انتخابات گذشته همه‌پرسی در مورد مصرف این مشتقات را درج برگه‌های رای‌دهی کرده اند.

در حال حاضر، در واشنگتن دی سی و ۱۱ ایالت امریکا مصرف تفریحی مروانا قانونمند است.

در انتخابات ۲۰۱۶، رای‌دهندگان امریکایی در ایالت‌های اریزونا و دکوتای جنوبی به قانونمند شدن مصرف تفریحی مروانا رای رد دادند و قرار است به تاریخ سوم نومبر بار دیگر در این مورد تصمیم بگیرند.

در ایالت کالیفورنیا و کلورادو همه‌پرسی در مورد حق رای‌دهی در انتخابات مقدماتی به ۱۷ ساله‌های که تا زمان برگزاری انتخابات سرتاسری ۱۸ ساله می‌شوند، و در واشنگتن همه‌پرسی در مورد تدریس مسایل جنسی در مکتب از دو موضوع خبرساز دیگر در انتخابات رو در راه امریکا است.

ایالت کالیفورنیا در این انتخابات همچنان همه‌پرسی در مورد حقوق، معاش و امتیازات اشخاصی را که سرگرم خدمات از طریق اپلکیشن‌های تلیفون اند – رانندگان شرکت‌های ترانسپورتی اوبر، لفت، دوردش، انستاکارت وغیره – نیز درج برگه‌های رای کرده است.

XS
SM
MD
LG