لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات امریکا با تهدید افراط گرایان داخلی مواجه است – مقام‌ها


مقام‌های امنیتی ایالات متحده هشدار داده اند که "افراط گرایان داخلی" تهدیدی برای انتخابات ریاست جمهوری سوم نومبر امریکا استند.

افزایش تنش‌های سیاسی، ناآرامی‌های داخلی و کمپاین‌های اطلاعاتی خارجی از اسباب این تهدیدات خوانده شده است.

در یاداشت ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف بی آی و وزارت امنیت داخلی امریکا آمده است که تهدیدات افراط‌گرایان داخلی بر اهداف مرتبط به انتخابات احتمالاً در آستانه‌ٔ انتخابات سوم نومبر افزایش خواهد یافت.

این هشدارها معمولاً در درون نهادهای امنیتی باقی مانده و به بیرون درز نمی‌کند، اما دفتر امنیت داخلی ایالت نیوجرسی هفتهٔ گذشته در یک اقدام بی پیشینه‌ای خبر این تهدیدات را در وبسایت خود نشر کرد.

جیرد مپلس، آمر دفتر امنیت داخلی نیوجرسی گفت:" چنین چیزی در تاریخ ایالات متحده اتفاق نیافتاده است و اگر هم چنین کاری شده باشد، از آن اگر قرن ها نه، دهه‌ها می‌گذرد."

اعتراضات سراسری در ماه‌های اخیر در مورد عدالت نژادی و قساوت پولیس تا حد زیادی مسالمت آمیز بوده است، اما در برخی موارد، این تظاهرات به خشونت گراییده که معمولاً گروه های افراط‌گرای چپ و راست در آن دخیل بوده اند.

ایالات متحده در شرایط سیاسی دو قطبی با بیماری همه‌گیر کروناویروس، افزایش بیکاری و انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری دست و پنجه نرم می کند.

این در حالی‌ است که دونالد ترمپ در نخستین مناظره انتخاباتی خود یکبار دیگر با تاکید بر اینکه رای‌دهی از طریق پست مملو از تقلب خواهد بود، در مورد اینکه نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت یا خیر، از ارایۀ پاسخ مشخص پرهیز کرد.

در بحث پذیرش نتایج انتخابات، جو بایدن از مردم امریکا خواست که به هر گونه‌ای که می‎توانند رای بدهند، اما گفت که اگر برنده اعلام شود یا بازنده، نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت.

موارد مستند تقلب در رای گیری از طریق پست بسیار نادر است و کارشناسان انتخابات می گویند که برای بازیگران خارجی تقریباً غیرممکن است که با ارسال برگه‌های جعلی رای، انتخابات را اخلال کنند.

XS
SM
MD
LG