لینک های دسترسی

Breaking News

کاهش دسترسی به تیل روسیه و نگرانی امریکا از افزایش قیمت آن در جهان


والی ادیمو، معاون وزارت مالیهٔ ایالات متحده
والی ادیمو، معاون وزارت مالیهٔ ایالات متحده

معاون وزارت مالیهٔ ایالات متحده روز جمعه ۲۶ اگست (چهارم سنبله) گفت که با کاهش دسترسی تیل روسیه، امریکا از افزایش قیمت تیل درجهان نگران است.

اظهارات والی ادیمو، معاون وزارت مالیه ایالات متحده در حالی در دهلی جدید، پایتخت هند، بیان شد که قرار است روسیه به تاریخ پنجم دسمبر سال روان میلادی، عرضه تیل خود را کاهش بدهد.

ادیمو هنگام سفرش به دهلی جدید به خبرنگاران گفت که با مقام‌های هندی و سکتور خصوصی آن کشور در مورد تعیین سقف قیمت تیل روسیه بحث‌های سازنده داشته است.

آقای ایمو قبل از سفرش به دهلی جدید در شهر ممبیی با نمایندگان سکتور خصوصی و مقام‌های هندی از جمله بانک مرکزی هند در مورد قیمت تیل صحبت کرد.

قیمت مواد سوخت،‌ به خصوص پترول و دیزل پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در بازار‌های جهان‌، به شمول ایالات متحده افزایش یافته است.

کشور‌های اروپایی به خصوص آلمان از جمله مشتریان عمده‌ٔ تیل روسیه به شمار می رود. اما پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، آلمان زیر فشار اوکراین و سایر کشور‌های اروپایی قرار گرفته تا واردات مواد سوخت خود را از روسیه قطع کند، مواد سوختی که ارزش آن به میلیارد‌ها یورو می‌رسد.

اوکراین و سایر کشور‌های اروپایی گفته اند که خرید مواد سوخت از روسیه به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور آن کشور، کمک می‌کند تا تهاجم نظامی خود به اوکراین را تمویل کند.

قبل بر این، رابرت هابک، وزير اقتصاد و آب و هوای آلمان، در اوایل ماه می گفته بود که کشورش واردات نفت خود از روسیه را ۱۲ در صد، زغال سنگ را هشت در صد و گاز طبیعی را ۳۵ در صد کاهش داده است.

اما این مقام ارشد آلمان گفته است که قطع مواد سوخت از روسیه مستلزم اقدامات جدی و مشترک از سوی همه بازیگران است و چنین اقدام هزینه‌ای دارد که مشتریان و اقتصاد آن کشور به صورت کل آنرا احساس می کنند. این مقام آلمان گفت: "اگر بیش از این نمی‌خواهیم مورد باج گیری روسیه قرار بگیرم،‌ این اقدام ضروری است."

به گفتهٔ هابک،‌ قبل از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ آغاز شد، آلمان بیش از ۵۰ در صد گاز طبیعی مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کرد. حال به دلیل فشار از سوی کشور‌های اروپایی، این کشور واردات گاز طبیعی خود از روسیه را به ۳۵ در صد کاهش داده و گاز طبیعی مورد نیاز خود را از ناروی و هالند خریداری می‌کند.

XS
SM
MD
LG