لینک های دسترسی

Breaking News

ریکارد تازۀ مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در امریکا


روزانه حد اوسط ۱۴۲ نفر به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده، جان های شان را از دست می دهند
روزانه حد اوسط ۱۴۲ نفر به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده، جان های شان را از دست می دهند

مقامات ارشد امریکایی می گویند که میزان مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده، بی سابقه بوده است.

جف سشنس، وزیر عدلیۀ ایالات متحده، گفته است که در سال ۲۰۱۶ میلادی، حدود ۶۵۰۰۰ نفر در سراسر ایالات متحده به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر جان های شان را از دست دادند.

این رقم ۲۱ در صد افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر را در سال ۲۰۱۵ میلادی در این کشور نشان می دهد.
کمیسیون تازه ایجاد شدۀ مبارزه با اعتیاد و بحران مواد مخدر، ماه گذشته اعلام کرد که روزانه ۱۴۲ شهروند امریکایی به دلیل مصرف بیش از حد مخدرات در سراسر این کشور می میرند.

بر اساس امار که از سوی مرکز ملی احصائیه صحی نشر شده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۶۴۰۷۰ نفر در نتیجۀ مصرف بیش از حد مواد مخدر جان های شان را از دست دادند، در حالیکه یک سال قبل بر این مجموعاً ۵۲۸۹۸ نفر به دلیل مشابه زندگی شان را از دست داده اند.

به گفتۀ وزیر عدلیۀ ایالات متحده، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در امریکا بی سابقه بود و "این بحران همه روزه در حال گسترش است"، زیرا به گفتۀ وی روزانه پنج هزار امریکایی از دوا های تسکین درد، سوء استفاده می کند.

مواد مخدر مثل هیروئین و فنتانیل، مواد مخدر مصنوعی، عامل بیشترین مرگ افراد در ایالات متحده بوده و در سال ۲۰۱۶، بیش از ۳۳۰۰۰ امریکایی به دلیل مصرف این گونه مواد به زندگی شان پایان داده اند. این رقم در مقایسه با ۲۰ سال گذشته، چهار برابر افزایش را نشان می دهد.

آقای سشنس گفته است که شمار امریکایی های که به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر جان باخته اند، بیشتر از کسانی است که در حادثات ترافیکی و مرض ایدز تلف شده اند.

وزیر عدلیۀ ایالات متحده گفته است که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در بین امریکایی های زیر ۵۰ سال، در صدر عواملی قرار دارد که سبب مرگ افراد می گردد.

آقای سشنس گفته است دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در جریان مبارزات انتخاباتی اش تعهد کرد تا ادارۀ تحت رهبری وی بحران استفاده از مواد مخدر را در امریکا، خاتمه دهد.

وزیر عدلیه ایالات متحده همچنین گفته است که ادارۀ تحت رهبری وی با استفاده از منابع تازه، به تلاش های خود برای تطبیق بیشتر عدالت بالای مجرمین ادامه می دهد تا در نهایت، زندگی بیشتر افراد، نجات داده شود.

XS
SM
MD
LG