لینک های دسترسی

Breaking News

روبات نخستین عملیات پروستات را در امریکا موفقانه انجام داد


گزارش شیده رضایی خبرنگار بخش فارسی صدای امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:47 0:00

گزارش شیده رضایی خبرنگار بخش فارسی صدای امریکا را در این مورد در این ویدیو تماشا کنید.

داکتران جراح در دانشگاهUSCدر جنوب ایالت کالیفورنیا در ایالات متحدۀ امریکا موفق شدند که برای نخستین بار جراحی سرطان خبیث پروستات را با کمک روبات انجام دهند.

سرطان پروستات دومین عامل مرگ ناشی از ابتلا به سرطان در میان مردان امریکایی است و از هر ۳۸ مرد امریکایی یکی آن در اثر ابتلا به سرطان پروستات می میرد.

بارت لیندزی نخستین بیمار در ایالات متحدۀ امریکا بود که این عملیات نزد او انجام شد و روبات ها با دقت چشمگیر و با کمک دستگاه های سونوگرافی پیشرفته، توده سرطانی را در بدن او از بین بردند.

این روش هایفوو نام دارد و پیش از این در برخی کشورهای پیشرفته استفاده می شد، اما ادارۀ ایالات متحده برای نظارت مواد غذایی و دوایی پس از مطالعه کارآیی، اثربخشی و عوارض جانبی احتمالی آن در درمان سرطان، اجازه استفاده از این روش را در امریکا داد.

تا پیش از این درمان سرطان پروستات، شامل برداشتن کامل این عضو و سپس آماج قراردادن ساحۀ عملیات توسط اشعه بود، اما هایفوو یک روش غیرتهاجمی است و فرد چند ساعت پس از عملیات جراحی از شفاخانه مرخص می شود.

متخصصان شرکت سونوکر، تولید کنندۀ این روبات، می‌گویند که تکنالوژی به کار رفته در این دستگاه، با دقت و ظرافت تمام درمان را افزایش داده است.

انجمن سرطان ایالات متحده گزارش می دهد که پس از سرطان جلد، سرطان پروستات شایعترین نوع سرطانها در میان مردان است و از هر هفت مرد یکی آن در طول عمر به ویژه در پیری به این بیماری مبتلا می شود.

سرطان پروستات در نزد مردان سالمند دیده شده و از هر ده بیمار مبتلا به این بیماری، شش نففر آن بالاتر از سن ۶۵ سال عمر دارند. ابتلا به این نوع سرطان پیش از سن ۴۰ سالگی نادر است.

XS
SM
MD
LG