لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای امریکایی سه عضو داعش را در سوریه دستگیر کردند


فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز یکشنبه ۲۲ جنوری (دوم دلو) گفت که نیروهای امریکایی سه عضو گروه دولت اسلامی (داعش) را در سوریه دستگیر کردند.

سنتکام گفته است که این سه عضو داعش که شامل یک تسهیل‌ کننده، یک فرد تدارکات و یک همکار داعش می‌شود، روز شنبه ۲۱ جنوری در جریان یک عملیات زمینی و هوایی در شرق سوریه دستگیر شدند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفته است که در جریان این عملیات یک غیرنظامی "به طور سطحی زخمی" شده و به شفاخانه انتقال داده شد.

ایتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در سوریه بر ضد داعش می‌جنگد.

پس از آنکه تندروان گروه دولت اسلامی در مارچ ۲۰۱۹ قلمرو خود را در پی عملیات نظامی ایتلاف به رهبری ایالات متحده از دست دادند،‌، بقایای داعش در سوریه عمدتاً در مخفیگاه‌های صحرایی در شرق آن کشور عقب‌نشینی کردند.

از آن پس، تندروان داعش با استفاده از مخفیگاه‌های شان همواره نیروهای به رهبری کردها و قوای حکومت سوریه را هدف قرار می‌دهند.

پیش از این، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) گفته بود که یک پایگاه نظامی ایتلاف به رهبری امریکا در شمال سوریه هدف حملهٔ سه طیارهٔ بی‌ سرنشین قرار گرفته است.

بر اساس این اعلامیه، از جمله سه درون، دوتای آن توسط نیروهای ایتلاف به رهبری ایالات متحده سقوط داده شد، اما سومی آن، پایگاه را هدف قرار داد که در اثر آن دو جنگجوی متحد سوریه زخمی شدند.

ایتلاف به رهبری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ میلادی این پایگاه نظامی را در سوریه ایجاد کرد تا جنگجویان سوری را آموزش بدهد، جنگجویانی که بر ضد گروه دولت اسلامی یا داعش می‌جنگند.

در حال حاضر، صد‌ها تن از نیروهای ایالات متحده در پایگاه‌های در شمال‌شرق سوریه حضور دارند. ایتلاف به رهبری ایالات متحده و شرکای کردی آن سعی می‌کنند تا بقایای داعش را در سوریه از بین ببرد.

این جنگجویان کرد شامل واحد‌های حراست مردم (YPG) می شوند که از حمایت ایالات متحده برخوردار اند. واحد‌های حراست مردم کرد بخشی مهمی از ایتلاف بین المللی بر داعش در سوریه پنداشته می شود.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG