لینک های دسترسی

Breaking News

پایگاه نظامی ایتلاف به رهبری امریکا در سوریه هدف درون قرار گرفت


شماری از نیروهای ایالات متحده در پایگاه التنف، سوریه
شماری از نیروهای ایالات متحده در پایگاه التنف، سوریه

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز جمعه ۲۰ جنوری (۳۰ جدی) گفت که یک پایگاه نظامی ایتلاف به رهبری امریکا در شمال سوریه هدف حملهٔ طیارهٔ بی‌ سرنشین قرار گرفته است.

سنتکام با نشر اعلامیه‌ای گفته است که سه طیارهٔ بی سرنشین تهاجمی بر قطعهٔ عسکری التنف واقع در شمال سوریه حمله کردند.

بر اساس این اعلامیه، از جمله سه درون، دوتای آن توسط نیروهای ایتلاف به رهبری ایالات متحده سقوط داده شد، اما سومی آن، پایگاه را هدف قرار داد که در اثر آن دو جنگجوی متحد سوریه زخمی شدند.

جو بوچینو، سخنگوی سنتگام، گفته است که این گونه حملات غیر قابل قبول است اما مشخص نکرد که این حملات از سوی کدام گروه انجام شده است.

بوچینو افزود: "این حملات نیروها و شرکای ما را با خطر مواجه می‌کند و جنگ علیه گروه دولت اسلامی را به مخاطره می‌اندازد."

در همین حال، دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر اصلی آن در بریتانیا است، گفته است که این حملات احتمالاََ از سوی تندروان انجام شده است که از حمایت ایران برخوردار اند. روسیه و ایران از حکومت بشارالاسد، رییس جمهور سوریه، در مقابل مخالفان دمشق حمایت می‌کنند.

نیروهای تحت حمایت ایران در نزدیکی قطعهٔ عسکری التنف واقع در شاهراه مهم استراتیژیک بغداد-دمشق، در نزدیکی مرز با عراق و اردن، مستقر اند.

ایران یک متحد عمدهٔ حکومت سوریه است و نیروهای ایتلاف به رهبری ایالات متحده در گذشته حملات مشابه در منطقهٔ التنف را مختل کرده اند.

ایتلاف به رهبری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ میلادی این پایگاه نظامی را در سوریه ایجاد کرد تا جنگجویان سوری را آموزش بدهد، جنگجویانی که بر ضد گروه دولت اسلامی یا داعش می‌جنگند.

در حال حاضر، صد‌ها نیروی ایالات متحده در پایگاه نظامی التنف و سایر پایگاه‌های در شمال‌شرق سوریه به سر‌ می‌برند که در کنترول نیروهای کردی قرار دارند. ایتلاف به رهبری ایالات متحده و شرکای کردی آن تلاش می‌کنند تا بقایای گروه دولت اسلامی یا داعش را در سوریه از بین ببرد.

این جنگجویان کرد شامل واحد‌های حراست مردم (YPG) می شوند که از حمایت ایالات متحده برخوردار اند. واحد‌های حراست مردم کرد بخشی مهمی از ایتلاف بین المللی بر ضد گروه دولت اسلامی یا داعش در سوریه پنداشته می شود.

XS
SM
MD
LG