لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا و کوریای جنوبی تمرینات نظامی مشترک بحری را آغاز کردند


تمرینات نظامی مشترک ایالات متحده و کوریای جنوبی (تصویر از آرشیف صدای امریکا)
تمرینات نظامی مشترک ایالات متحده و کوریای جنوبی (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

ایالات متحده و کوریای جنوبی روز یکشنبه ۲۵ سپتمبر (سوم میزان) پس از پنج سال نخستین تمرینات نظامی مشترک بحری را در نزدیک شبه جزیرهٔ کوریای راه اندازی کردند.

واشنگتن که متحد نزدیک امنیتی سیوول است، نزدیک به ۲۸ هزار ۵۰۰ تن نیروهای خود را در کوریای جنوبی مستقر کرده تا این کشور را در برابر کوریای شمالی مجهز با سلاح هسته ای، محافظت کند.

یون سوک یول، که در ماه می سال روان میلادی به کرسی ریاست جمهوری کوریای جنوبی رسید، تعهد کرده است تا تمرینات نظامی مشترک خود را با ایالات متحده افزایش بدهد.

نیروی بحری کوریای جنوبی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این تمرینات به گونه‌ای طراحی شده است تا "تمایل قوی" کوریای جنوبی را در مقابل اعمال تحریک آمیز کوریای شمالی به نمایش گذاشته شود.

در این تمرینات نظامی که قرار است برای چهار روز در سواحل شرقی کوریا ادامه یابد، بیش از ۲۰ کشتی سهم می گیرد. علاوه بر آن،‌ طیاره‌های جنگی تمرینات نظامی ضد کشتی و ضد کشتی‌های تحت البحری را انجام خواهند داد. بر اساس این اعلامیه، سایر مانور‌های نظامی نیز در این تمرینات اجرا خواهند شد.

در این اعلامیه از قول کواک کوانگ‌ ساب، یک افسر نظامی قوای بحری کوریای جنوبی، آمده است که از طریق این تمرینات نظامی، سیوول و واشنگتن توانایی‌های مشترک نظامی‌شان را بیشتر تقویت می‌کنند.

این تمرینات نظامی یک روز پس از آن راه اندازی شد که کوریای شمالی یک میزایل‌ بالستیک جدید را آزمایش کرد.

کوریای شمالی به دلیل برنامه‌های میزایل‌های بالستیک و انکشاف تسلیحات هسته‌ای اش، از چندین دهه به اینسو،‌ با تعزیرات شدید بین المللی مواجه بوده است.

کوریای شمالی در اوایل سپتمبر در مورد قانون تسلیحات هسته‌ای خود تجدید نظر کرد و گفت که هیچگاهی از سلاح هسته‌ای خود دست برنخواهد داشت.

ایالات متحده و کوریای جنوبی که دو متحد نزدیک امنیتی استند،‌ همواره تمرینات نظامی مشترک را راه اندازی کرده و گفته اند که این تمرینات آنان صرفاََ جنبهٔ دفاعی دارد. اما کوریای شمالی این تمرینات را به مثابه تمرین برای تهاجم تلقی می‌کند.

ایالات متحده و کوریای جنوبی به تاریخ ۲۲ اگست سال روان میلادی، پس از سال ۲۰۱۸ بزرگترین تمرینات نظامی مشترک سالانهٔ را راه اندازی کردند، تمریناتی نظامی مشترک که به تاریخ اول سپتمبر پایان یافت.

XS
SM
MD
LG