لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای جنوبی: کوریای شمالی میزایل بالستیک آزمایش کرد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

در واکنش به تمرینات نظامی مشترک ایالات متحده و کوریای جنوبی، سیول روز یکشنیه ۲۵ سپتمبر (سوم میزان) به وقت محل گفت که کوریای شمالی یک میزایل بالستیک دیگری را آزمایش کرد.

ستر درستیز اردوی کوریای جنوبی در بیانیه‌ای گفته است که کوریای شمالی "یک میزایل کوتاه برد را که کوریای شمالی ساعت ۶:۵۳ امروز در اطراف تایچون درایالت پیونگان شمالی به سمت بحیرهٔ شرقی شلیک کرد."

در این بیانیه آمده است: "اردوی ما وضعیت آمادگی کامل خود را حفظ کرده و در حالیکه با ایالات متحده همکاری نزدیک دارد، نظارت خود را تقویت می‌کند."

آزمایش روز یکشنبه نمونه‌ای جدیدی از آزمایشات تسلیحاتی بی‌پیشینهٔ پیونگ‌یانگ در سال جاری است. کوریای شمالی از ماه جنوری به اینسو چندین آزمایش تسلیحاتی، به شمول پرتاب میزایل قاره‌پیمای بالستیک، را انجام داده است.

نیروی ساحلی جاپان پس از پرتاب این میزایل به کشتی‌ها هشدار صادر کرد.

او گفت که اگر این میزایل مسیر منظمی می‌داشت، احتمالاً "حدود ۴۰۰ کیلومتر پرواز کرده و در آب‌های سواحل شرقی کوریای شمالی سقوط می‌کرد".

وزیر دفاع جاپان افزود: "پرتاب‌های مکرر میزایل‌های بالستیک کوریای شمالی کاملاً غیرقابل بخشش است و پیشرفت چشمگیر در فناوری میزایلی [کوریای شمالی] چیزی است که ما نمی‌توانیم از آن چشم‌پوشی کنیم."

یون سوک یول، رییس‌جمهور کوریای جنوبی که در ماه می به قدرت رسید متعهد شده است که با کیم جونگ‌اون، رییس جمهور کوریای شمالی سختگیرانه عمل کند و تمرینات مشترک نظامی را با ایالات متحده افزایش دهد.

این آزمایش در حالی صورت می‌گیرد که قرار است رییس جمهور کوریای جنوبی روز پنجشنبه با کاملا هریس، معاون رییس جمهور ایالات متحده در سیول دیدار کند.

پیش از این جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده در ماه می و ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان کانگرس امریکا از سیول دیدار کرده بودند.

در همین حال کوریای شمالی در ماه جاری قانونی را تصویب کرد که به این کشور اجازه می‌دهد حملهٔ پیش‌گیرانه هسته‌ای علیه کشورهای را انجام دهد که پیونگ یانگ آنرا "دشمن" می‌خواند.

این قانون به کوریای شمالی اجازه خواهد داد تا حملهٔ هسته‌ای "خودکار و فوری" را برای از بین بردن "نیروهای متخاصم" در زمانی راه اندازی کند که یک کشورخارجی پیونگ یانگ را به گونهٔ آنی تهدید کند.

مقامات امریکایی و کوریای جنوبی به کرات هشدار داده اند که کوریای شمالی خود را آماده می‌سازد تا هفتمین آزمایش هسته‌ای را انجام دهد.

XS
SM
MD
LG