لینک های دسترسی

Breaking News

سگ‌ها افراد مبتلا به کووید۱۹ را می‌شناسند


نیروهای امنیتی برای کشف مواد مخدر یا مواد انفجاری از سگ‌های تعلیم‌یافته استفاده می‌کنند، اما اکنون در شناسایی افراد مبتلا به کووید۱۹ نیز از این سگ‌ها استفاده می‌شود.

آزمایشات ابتدایی نشان می‌دهد که سگ های تعلیم‌یافته در تشخیص افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ بسیار دقیق بوده اند.

در هفته جاری در میدان هوایی هلسینکی وانتا فنلند، گروهی از این سگ‌ها به کار آغاز کردند تا افراد مبتلا به کروناویروس را شناسایی کنند.

آنا هیلم بیورکمن، استاد پوهنتون هلسینکی و عضو این پژوهش به خبرگزاری رویترز گفت که سگ‌ها می توانند کروناویروس را در انسان پنج روز پیش از بروز علایم آن تشخیص دهند.

او گفت: "آن‌ها [در تشخیص کروناویروس] بسیار خوب استند. ما به نتیجه تقریباً ۱۰۰ فیصد نزدیک استیم"

در این آزمایش مسافران گردن خود را با پارچهٔ پاک می کنند، سپس آن را در یک قوطی قرار داده و جلو سگ میگذارند تا بو کند. آزمایش سگ می تواند نتیجه را در مدت چند دقیقه ارایه کند."

جمیز لوگن، استاد پوهنتون طب در لندن می‌گوید که پیش از این نیز از سگ های تعلیم‌یافته برای تشخیص امراض مانند ملاریا استفاده شده است.

او گفت که سگ‌ها ویروس را نه بلکه بوی بدن انسان را شناسایی می‌کنند که پس از وارد شدن ویروس به بدن تغییر می‌کند.

آزمایشات روی توانایی سگ های تعلیم‌یافته برای تشخیص کروناویروس برعلاوه فنلند در ایالات متحده، بریتانیا و لبنان نیز جریان دارد و قرار است نتیجه آن به زودی اعلام شود.

آقای لوگن می‌گوید که از این سگ ها در مکان های مزدحم مانند میدان های هوایی، ایستگاه های ریل و ممکن در شفاخانه‌ها و مکاتب نیز استفاده شود.

XS
SM
MD
LG