لینک های دسترسی

Breaking News

هریس : برنامه تسلیحاتی 'غیر قانونی' کوریای شمالی صلح و ثبات را تهدید می‌کند


خانم هریس هنگام بازدید از منطقه غیر نظامی شدهٔ کوریا
خانم هریس هنگام بازدید از منطقه غیر نظامی شدهٔ کوریا

کاملا هریس، معاون رییس‌جمهور ایالات متحدهٔ امریکا روز پنجشنبه ۲۹ سپتمبر (هفتم میزان) در جریان دیدار از کوریای جنوبی "دیکتاتوری وحشیانه" و برنامه تسلیحاتی "بی‌ثبات‌کننده" کوریای شمالی را محکوم کرد.

خانم هریس در سخنرانی در ساحۀ حایل میان این دو همسایۀ رقیب گفت: "در شمال، ما شاهد یک دیکتاتوری وحشیانه، نقض گسترده حقوق بشر و یک برنامه تسلیحاتی غیرقانونی هستیم که صلح و ثبات را تهدید می کند."

معاون رییس جمهور امریکا همچنین آزمایش‌های میزایلی کوریای جنوبی را محکوم کرد و آن را به وضوح "تحریک آمیز" خواند.

ساعاتی پیش از دیدار پلان شدۀ معاون ریاست جمهوری امریکا از مرز میان کوریای شمالی و کوریای جنوبی، پیونگ یانگ دو میزایل بالستیک کوتاه برد را آزمایش کرد که دومین آزمایش در هفتۀ روان است.

کوریای شمالی روز سه شنبه نیز یک میزایل کوتاه برد را آزمایش کرد. این کشور در سال روان ۳۴ میزایل بالستیک آزمایش کرده است که یک ریکارد بی‌پیشینه می‌باشد.

خانم هریس اوایل پنجشنبه با یون سوک یول، رییس‌جمهور کوریای جنوبی ملاقات کرد. یون برای گسترش اتحاد کوریای جنوبی با ایالات متحده و حمایت از افزایش قدرت نظامی امریکا و کوریای جنوبی تلاش کرده است.

خانم هریس که به منظور تاکید مجدد بر تعهد ایالات متحده برای دفاع از کوریای جنوبی به این کشور سفر کرده است گفت: "هدف مشترک ما - ایالات متحده و کوریای جنوبی، خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیرهٔ کوریا است."

ایالات متحده حدود ۲۸ هزار سرباز در کوریای جنوبی دارد.

بازدید هریس از منطقه غیر نظامی شدهٔ کوریا آخرین توقف در سفر چهار روزهٔ او به آسیا بود.

خانم هریس، روز سه ‌شنبه در مراسم خاکسپاری صدراعظم پیشین جاپان، شینزو آبه، به رهبر فقید آن کشور ادای احترام کرد و در سخنرانی اش روی اینکه چگونه ایالات متحده برای جاپان و کوریای جنوبی به عنوان متحدان قوی در مقابله با چین به گفتۀ وی جسور ارزش قایل است، تاکید کرد.

پس از دیدار دونالد ترمپ ریس جمهور پیشین امریکا از این منطقه در سال ۲۰۱۹، کاملا هریس دومین مقام ارشد امریکا می‌باشد که از آنجا دیدار می‌کند.

XS
SM
MD
LG