لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا، افغانستان را در برگزاری انتخابات کمک می کند


محمداشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، شام جمعه از طریق تماس تیلفونی با مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در مورد مسایل امنیتی و برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان، صحبت کرد.

ارگ با نشر اعلامیه ای گفته است که رهبران دو کشور در مورد "حمایت قوای هوایی و تامین ضروریات به‌موقع نیروهای امنیتی و دفاعی، استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، امنیت، مبارزه با تروریزم، صلح و ثبات، انتخابات آینده و گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های گوناگون میان افغانستان و ایالات متحدۀ امریکا، بحث و تبادل نظر کردند."

در اعلامیه ارگ آمده است که رئیس جمهور غنی در این صحبت تیلفونی به آقای پنس یکبار دیگر تعهد حکومت افغانستان را برای برگزاری به موقع انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولایتی، تکرار کرد.

در اعلامیۀ ارگ آمده است که آقای پنس ضمن محکوم کردن حملات انتحاری اخیر در شهر کابل، گفته است که حکومت امریکا آماده‌است تا افغانستان را در برگزاری انتخابات آینده و "تمام عرصه‌ها کمک و همکاری همه‌جانبه نماید."

قصر سفید نیز با نشر اعلامیه ای ضمن تایید از صحبت تیلفونی رئیس جمهور غنی با معاون رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که برگزاری انتخابات دموکراتیک و مشارکت سیاسی در دراز مدت برای ثبات حکومت کابل، ضروری است.

صحبت تیلفونی رئیس جمهور غنی و آقای پنس در حالی صورت گرفته است که هفتۀ گذشته، گروه طالبان عملیات بهاری شان را تحت عنوان "جهاد الخندق" اعلام کرد.

در پاسخ به این اعلام، اعلامیۀ قصر سفید به نقل از آقای پنس گفته است حکومت ایالات متحده بر اساس استراتیژی امریکا برای جنوب آسیا و افغانستان متعهد است تا حکومت افغانستان و قوای امنیتی آن کشور را در برابر تهدیدات حمایت کند.

عملیات "جهاد الخندق" طالبان در حالی اعلام شده است که ولایات مختلف افغانستان به خصوص شهر کابل از آغاز سال نو خورشیدی شاهد مرگبار ترین حملات انتحاری بوده است.

در آخرین مورد، در اثر حملۀ انتحاری بر یک مرکز ثبت احوال نفوس در غرب شهر کابل به تاریخ دوم ماه ثور ۱۳۹۷ خورشیدی که مسوولیت آن را گروه داعش به عهده گرفت، حد اقل ۶۰ غیر نظامی کشته و حدود ۱۲۰ غیر نظامی دیگر، زخمی شد.

XS
SM
MD
LG