لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو: در روند انتخابات با نیروهای افغان همکار استیم


ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو، گفته است که این سازمان در تامین امنیت پروسۀ انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی با نیرو های امنیتی افغان همکار خواهد بود.

منشی عمومی ناتو که امروز در یک نشست خبری در بروکسل، پایتخت بلجیم صحبت میکرد، گفت که این همکاری در چوکات همکاری کنونی که شامل تمویل مالی، اموزش و مشوره دهی میباشد، صورت خواهد گرفت.

ینس ستولتنبرگ این سخنان را در حالی ابراز داشت که وزرای خارجۀ کشور های شامل در سازمان ناتو، امروز در بروکسل یک نشست دو روزه را در مورد افغانستان اغاز کردند.

پیرز کزالی، معاون سخنگوی ناتو، به رادیو آزادی گفته است که ناتو متعهد است تا نیروهای افغان را در مبارزۀ شان با تروریزم بین‌ المللی هر چه بیشتر کمک کند.

به گفتۀ پیرز کزالی، در نشست بروکسل، وزرای خارجۀ ناتو بر چشم‌ انداز گفتگوهای صلح و مصالحه و همچنان در مورد اصلاحات نهادها در افغانستان و مسایل منطقه ‌ای تمرکز خواهند کرد.

انتظار میرود که فردا در دومین روز این نشست، جنرال جان نیکلسن، قوماندان مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، و کورنلیوس سیمرمن، نمایندۀ ارشد ملکی ناتو برای افغانستان، نیز اشتراک کنند.

نشست بروکسل در حالی آغاز شده که طالبان دیروز عملیات بهاری ‌شان را تحت نام "جهاد الخندق" آغاز کردند. در یک اعلامیۀ گروۀ طالبان آمده ‌است که آنان عمدتاً بر حمله بالای امریکائیان تمرکز خواهند کرد و در گام بعدی حامیان داخلی ‌شان را هدف قرار خواهند داد.

XS
SM
MD
LG