لینک های دسترسی

Breaking News

خوردن چهارمغز خطر ابتلا به مرض شکر را کم می کند


چهارمغز با وصف سرشار بودن از اسید های چرب سبب افزایش وزن نمی شود.
چهارمغز با وصف سرشار بودن از اسید های چرب سبب افزایش وزن نمی شود.

پژوهش جدیدی نشان داده است که خوردن یک مشت چهارمغز در روز ممکن است برای افرادی که با خطر ابتلا به بیماری شکر یا دیابت روبرو استند، کمک کند.

افرادی که تاریخچۀ خانواده‌گی ابتلا به بیماری شکر را دارند، نسبت به دیگران بیشتر در معرض ابتلا به بیماری شکر قرار دارند.

خبرگزاری رویترز به نقل از پژوهشگران دانشگاه ییل ایالات متحده گزارش داده است که با مصرف ۵۶ گرام یا حدود ۱۴ عدد چهارمغز از مزایای ضد شکر آن می توان مستفید شد.

پژوهشگران با اضافه کردن این مقدار چهارمغز در غذای روزمرۀ بیماران، پس از شش ماه بهبود در فعالیت رگ های خون وکاهش کولسترول بد را مشاهده کردند. کولسترول بد سبب لخته شدن خود در داخل رگها و حملات قلبی شده می تواند.

جالبتر از همه اینکه، چهارمغز با وصف سرشار بودن از اسیدهای چرب و مواد دیگر غذایی چون فولیت و ویتامین ها و مقدار زیاد کالوری، سبب افزایش وزن بیماران نشد.

پژوهشگران دست اندرکار این پژوهش گفته اند که افزودن چهارمغز در غذا، به کیفیت غذا، سلامت کلی بدن انسان به ویژه سوخت و ساز عضلات قلبی کمک می کند.

دلیل اینکه چهارمغز سبب افزایش وزن نمی شود این است که خاصیت سیرکننده داشته و ظاهراً به گونۀ رقابتی سایر غذاهای حاوی کالوری را کنار رانده و برای خود در عضویت انسان جا باز می کند.

در این پژوهش که ۳۱ مرد و ۸۱ زن بین سن ۲۵ تا ۷۵ سال شرکت داشت دیده شد که چهارمغز سبب پایین آوردن فشار و قند خون – دو عامل دیگر مرتبط با خطر ابتلا به بیماری شکر- موثر نیست.

XS
SM
MD
LG