لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ طالبان بر مرکز ولسوالی چاه آب تخار عقب زده شد


مقام‌های امنیتی ولایت تخار می‌گویند که طالبان شب گذشته به شماری از ولسوالی تخار حمله کرده و صبح امروز برای چندین ساعت اداره ولسوالی چاه آب این ولایت را در کنترول گرفتند.

خلیل اسیر، سخنگوی پولیس تخار روز جمعه ۳۰ اگست (۸ سنبله) به صدای امریکا گفت که گروه طالبان صبح امروز حملات شان را بر بخش‌های ولسوالی چاه آب آغاز کرده و جنگجویان این گروه تا مرکز این ولسوالی رسیدند؛ اما با حضور نیروهای امنیتی کمکی دوباره از ساحه عقب‌ رانده شدند.

آقای اسیر افزود: "صبح ۵ بجه طالبان داخل ولسوالی شده و ساختمان ولسوالی را آتش زدند و چند دکان حریق شده فعلا یک تعداد نیروها به فرماندهی پولیس در ساحه رفته و توانسته اند که شهر را دوباره تصرف کنند."

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که حملات طالبان بر مرکز این ولسوالی توسط نظامیان افغان دفع شده و در این درگیری، ۲۸ جنگجوی طالبان به شمول حکمت، فرمانده قطعه سرخ این گروه کشته شده اند.

در همین حال، طالبان بر شماری از پوسته‌های نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی‌های درقد و بهارک این ولایت نیز حمله کرده اند که در این درگیری‌ها به هر دو طرف تلفات وارد شده است.

جواد هجری، سخنگوی والی تخار به رادیو آشنا صدای آمریکا گفت که در این درگیری‌ها، ۱۲ تن از مخالفین مسلح‌ دولت کشته شده اند.

هنوز آمار دقیقی از تلفات نیروهای امنیتی در این درگیری منتشر نشده است.

در همین حال گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفته اند که ولسوالی چاه ‌آب تخار را تصرف کرده و کم از کم ۴۰ نظامی افغان را کشته اند. اما مقام‌های محلی تخار این ادعای طالبان را رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG