لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع از تصفیۀ ده‌ روستا از وجود طالبان در بغلان خبر داد


مقام‌های امنیتی می‌گویند که عملیات نظامیان افغان در ولسوالی‌ بغلان مرکزی ولایت بغلان ادامه دارد و تنها روز گذشته، ده روستا از وجود طالبان پاکسازی شد.

عبدالهادی نظری، سخنگوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر روز سه‌شنبه ۱۵ جون (۲۵ جوزا) به صدای امریکا گفت که در این عملیات‌، نظامیان افغان برخی نقاط مرکزی و همچنین روستاهای سلام‌خیل، ناصریا، درانی، تانک سوخته، چمقعله، خان میرویس و اتفاق ولسوالی بغلان مرکزی را از وجود جنگجویان این گروه تصفیه کرده اند.

مقام‌ها پیش از این از سقوط بخش‌های این ولسوالی به دست طالبان خبر داده بودند.

قول اردوی ۲۱۷ پامیر می‌گوید که در تازه‌ترین درگیری‌ها، شش جنگجوی طالبان کشته و پنج تن دیگر آنان زخمی شده اند. این قول اردو افزود که در این عملیات‌، مقدار زیادی از سلاح و مهمات به دست آمده است.

در این حال، یک منبع امنیتی در بغلان که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که شب گذشته طالبان بر یک پوستۀ نیروهای امنیتی در ولسوالی بغلان مرکزی این ولایت حمله کرده اند که در این درگیری، شش نیروی امنیتی کشته و ۱۵ تن دیگر آنان از سوی طالبان اسیر شدند.

اما سخنگوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر وارد شدن تلفات به نیروهای امنیتی در این ولسوالی را رد کرده اند.

در یک خبر دیگر، مقام‌های امنیتی ولایت فاریاب از تشدید نبردها در ولسوالی شرین‌تگاب این ولایت خبر داده اند.

کریم یورش، سخنگوی پولیس این ولایت به صدای امریکا گفت که تمامی حملات طالبان از سوی نظامیان افغان در این ولسوالی دفع شده و در این درگیری‌ها، تلفات زیادی به این گروه وارد شده است.

آقای یورش افزود که در نتیجۀ حملات هوایی بر مواضع طالبان در این ولسوالی، ۱۷ جنگجوی طالبان کشته و ۲۲ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

او افزود که در این نبردها به نیروهای دولتی آسیب نرسیده است. گروه طالبان تا اکنون در این موارد ابراز نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG