لینک های دسترسی

Breaking News

'عقب‌نشینی تکتیکی' نیروهای افغان از دومین ولسوالی غور


مقام‌های محلی ولایت غور می‌گویند که به دنبال حملات طالبان و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، نیروهای امنیتی از ولسوالی ساغر این ولایت "عقب‌نشینی تکتیکی" کرده اند.

عبدالظاهر فیض‌زاده، والی غور به روز یکشنبه ۱۳ جون (۲۳ جوزا) به صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی افغان از مرکز این ولسوالی بیرون شده و به ولسوالی تیوره رسیده اند.

این دومین ولسوالی غور است که در یک هفته گذشته، نیروهای امنیتی از مرکز آن عقب‌نشینی کرده اند. اخیراً نیروهای امنیتی از ولسوالی شهرک ولایت غور عقب‌نشینی تکتیکی کردند.

آقای فیض‌زاده همچنین گفت که درگیری شدید میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان در ولسوالی "تولک" این ولایت جریان دارد. والی غور افزود که از دو روز به این‌سو، ارتباط شان با مسوولان امنیتی و محلی این ولسوالی قطع شده و از سرنوشت آنان خبری نیست.

آقای فیض‌زاده افزود که در درگیری‌های اخیر در این ولسوالی، ۱۱ منسوب امنیتی به شمول مدیر امنیت و قوماندان نیروهای خیزش مردمی ولسوالی تولک جان باخته و ۲۲ سرباز دیگر زخمی شده اند.

در این حال، حمید‌الله متحد، عضوشورای ولایتی غور مدعی شد که این ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده و در این درگیری‌ها، تلفات سنگین به نیروهای امنیتی افغان وارد شده است.

مقام‌های محلی ولایت غور همچنین گفته اند که در این درگیری‌ها، دست‌کم ۴۰ جنگجوی طالبان کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند.

جنگ در فراه

پولیس ولایت فراه ادعای طالبان مبنی بر سقوط ولسوالی‌های "لاش و جوین و پشت‌رود" این ولایت را رد کرده و می‌گوید که درگیری شدید میان دو طرف جریان دارد.

غلام سخی غفوری، قوماندان امنیه ولایت فراه گفت که نیروهای امنیتی بسیاری حملات طالبان را دفع کرده و در این درگیری‌ها، تلفات زیادی به جنگجویان این گروه وارد کرده اند.

آقای غفوری افزود که تا کنون شمار دقیق تلفات نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان در این نبردها مشخص نشده است. طالبان مدعی شده اند که به دنبال حملات جنگجویان این گروه بخش‌های زیاد این ولسوالی‌ها را در کنترول شان گرفته اند.

XS
SM
MD
LG