لینک های دسترسی

Breaking News

حملات 'گستردۀ طالبان' بر مرکز ولسوالی قره‌باغ غزنی


مقام‌های امنیتی ولایت غزنی می‌گویند که طالبان شب گذشته از چندین استقامت بر مرکز ولسوالی قره‌باغ این ولایت حمله کرده و درگیری‌ میان دو طرف جریان دارد.

رمضان زیرک، سرپرست قوماندانی امنیه ولسوالی قره‌باغ این ولایت روز چهارشنبه ۱۴ اپریل (۲۵ حمل) به صدای امریکا گفت که طالبان بسیاری از بخش‌های این ولسوالی را در کنترول شان گرفته و در حال حاضر، مرکز این ولسوالی در محاصره این گروه قرار دارد.

آقای زیرک افزود که در حال حاضر شدت درگیری‌ها به دلیل حملات هوایی نیروهای افغان در مرکز این ولسوالی کاهش یافته، اما هنوز هم جنگجویان طالبان در خانه‌های نزدیک ساختمان ولسوالی حضور دارند.

او تاکید کرد که طالبان تمامی راه‌های منتهی به این ولسوالی را ماین‌گذاری کرده اند.

سرپرست قوماندانی امنیه این ولسوالی همچنان گفت که ارتباط آنان با کندک ششم اردوی ملی که برای حمایت از نیروهای پولیس در این ولسوالی مستقر است، قطع شده است.

اما فهیم امیرخیل، سخنگوی پولیس غزنی به صدای امریکا گفت که حمله طالبان در این ولسوالی دفع شده و در نتیجۀ حملات هوایی تلفات سنگین به جنگجویان این گروه وارد شده است.

آقای امیرخیل افزود که قرار است نیروهای کمکی به این ولسوالی فرستاده شود و "جنگجویان طالبان حتا توان سقوط یک پوسته نیروهای امنیتی را در ولسوالی قره‌باغ این ولایت ندارند".

طالبان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG