لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا می‌خواهد برای دفاع در مقابل چین به جاپان میزایل بفرستد 


یک روزنامهٔ جاپانی گزارش داده است که ایالات متحدهٔ امریکا می‌خواهد برای تقویت اقدامات دفاعی در مقابل چین، به نیروهای امریکایی مستقر در جاپان، میزایل‌های میان‌برد بفرستد.

روزنامهٔ سانکی به نقل از منابعی که از آن نام نگرفته، اما در روابط جاپان-امریکا دخیل اند، گزارش داده است که ممکن میزایل‌های فوق سرعت صوت و توماهاک امریکایی در این اقدام شامل باشد.

بر اساس این گزارش، توکیو به زودی در مورد پذیرش این پیشنهادبحث‌های جدی را آغاز خواهد کرد.

روزنامهٔ سانکی بدون ارایهٔ معلومات در مورد منع یا منابع گزارش داده است که تا اکنون در مورد موقعیت استقرار این میزایل‌ها تصمیم اتخاذ نشده، اما جاپان جزیرهٔ کیوشو را منحیث یک گزینه بررسی کرده است.

سانکی در مورد مقامات جاپانی چیزی ننوشته و مقامات امریکایی نیز تا اکنون در این خصوص چیزی نگفته اند. اما لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، در اوایل سال جاری گفت که یک جزوتام نیروهای بحری امریکایی به چاپان فرستاده خواهد شد که با قابلیت‌های چشمگیر، به شمول میزایل‌های ضد کشتی مجهز است.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، نیز گفته بود که جاپان و امریکا روی گسترش شرایط پیمان دفاعی مشترک توافق کرده اند.

جاپان و ایالات متحده می‌خواهند جزایری را با حضور اقدامات دفاعی تقویت کنند که آب‌های شرق چین را از اقیانوس آرام جدا می‌کند،‌ زیرا این جزایر به تایوان نزدیک اند.

بر اساس گزارش‌ها، در حدود ۵۵ هزار تن از نیروهای امریکایی در حال حاضر در جاپان مستقر اند.

XS
SM
MD
LG