لینک های دسترسی

Breaking News

زنان مهاجر اوکراینی: زندگی و مصوونیت مان را از دست دادیم 


زنان اوکراینی که در روز بین‌المللی زن وارد پولند می‌شوند می‌گویند که شوهران و پسران شان را از مجبوری در جنگ تنها گذاشتند و چیزی برای تجلیل از این روز ندارند.

اناستاسیا کازانکینا، یک قانوندان اوکراینی در حالی که در داخل موترش در شهر مرزی پولند نشسته بود گفت که زندگی و مصوونیت شان را از دست داده اند. او افزود: "ما برای آینده برنامه‌ریزی کرده نمی‌توانیم زیرا نمی‌دانیم که فردا چه اتفاق خواهد افتاد."

این وکیل اوکراینی که از شهر کیف به پولند پناه‌برده گفت که در نظر دارد در پولند باقی بماند، اما نمی‌داند در آنجا چه کار کند در حالی که شوهراش سلاح برداشته و به اردوی اوکراین پیوسته است.

در پی تهاجم نظامی روسیه، تا اکنون بیش از دو میلیون اوکراینی مجبور به ترک کشورشان شده اند که از این میان بیش از یک میلیون آن در پولند زیست دارند. بیشتر این مهاجرین را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد؛ زنانی که در مورد امنیت مردان خانواده‌های شان نگران اند. این مهاجرین می‌گویند که انتظار دارند تا روزی دوباره به کشور شان برگردند.

یکی از مهاجرین اوکراینی گفت که سفر به پولند نیز مشکل شده است زیرا خطوط‌‌‌آهن، پل‌ها و جاده‌ها تخریب شده اند. این در حالی است که درگیر‌ی‌ها هنوز هم در اوکراین ادامه دارد.

مقامات اوکراینی امروز گفتند که انفجار یک ماین ضد پرسونل در شمال کیف، سبب کشته شدن سه نفر و زخمی شدن سه کودک شد. به نظر می‌رسد که این نخستین تلفات غیرنظامی در اثر انفجار ماین در اوکراین است.

مقامات اوکراینی گفته اند که این ماین توسط نیروهای روسی در میان آوار جابجا شده بود و قربانیان این رویداد در موتر شخصی شان سفر می‌کردند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند که تعبیهٔ ماین‌های ضد پرسونل در ساحات غیرنظامی خلاف قوانین بین المللی است.

بر اساس پیمان سال ۱۹۹۷ ملل متحد در اوتاوا که در سال ۱۹۹۹ اجرایی شد، استفاده از ماین‌های ضد پرسونل منع شده است؛ اوکراین این پیمان را امضا کرده، اما روسیه و ایالات متحده آنرا امضا نکرده اند.

ازجانب دیگر، مقامات اوکراینی می‌گویند که در اثر حملات هوایی نیروهای روسیه شب گذشته در شهرک سامی، ۲۱ نفر، به شمول دو کودک کشته شدند.

کمیشنری عالی حقوق بشر ملل متحد روز یک شنبه گفت که تا اکنون در اوکراین کم از کم ۳۶۴ غیرنظامی کشته و ۷۵۹ غیرنظامی دیگر مجروح شده‌ اند.

این درحالی است که وزارت دفاع امریکا می‌گوید که از آغاز تهاجم نظامی روسیه تا اکنون در حدود ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نظامی روسی کشته شده اند.

اسکات بری‌یر، رییس ادارهٔ استخبارات دفاعی ایالات متحده در یک نشست استماعیهٔ مجلس نمایندگان کانگرس امریکا این معلومات را ارایه کرد. با آنهم آقای بری‌یر گفت که در این تخمین معلومات از منابع باز نیز استفاده شده و به این دلیل اعتبار کمتر دارد.

روسیه به تاریخ ۲۴ ماه فبروری،‌ پس از آن که استقلال لوهاسنک و دونتسک را به رسمیت شناخت، تهاجم نظامی را بر اوکراین راه اندازی کرد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته است که یا از راه جنگ و یا مذاکره، مسکو به هدفش - "بی‌طرف سازی و نازی‌زدای" اوکراین - خواهد رسید.

XS
SM
MD
LG