لینک های دسترسی

Breaking News

سیستم بایومتریک در یمن مانع به هدر رفتن مواد کمکی می شود


برنامه ی غذای جهانی یا WFPخواهان نصب سیستم بایومتریک در یمن شده تا از این طریق از حیف و میل مواد کمکی جلوگیری شود که توسط سازمان های بین المللی برای مردم آن کشور اختصاص داده شده است.

اداره غذای جهانی یک هفته قبل شواهدی را نشر کرد که نشان می داد کمک های اولیه سازمان های بین المللی که برای مردم نیازمند در صنعا، پایتخت یمن، و سایر مناطقی که تحت کنترول شورشیان حوثی قرار دارد، به مستحقین نمی رسد.

یک مقام حوثی گفته است که این موضوع را تحقیق خواهد کرد. در حالیکه این اداره ملل متحد از این اظهارات استقبال کرده است، اما می گوید که باید گام های مستحکم گرفته شود تا مواد کمکی بشردوستانه حیف و میل نشود. این اداره خواهان استفاده سیستم بایومتریک برای ثبت نام مستحقین شده است.

او می گوید که با استفاده از این سیستم ، آنان توانسته اند تا افرادی که مستحق مواد کمکی نیستند را شناسایی کنند.

این مقام گفت "ما نصب بایومتریک در صنعا را چند ماه قبل از مقامات پیشنهاد کرده بودیم . تا حال آنان این درخواست را نپذیرفته اند، اما باید گفت که این یگانه راه است که اطمینان حاصل شود که مواد غذایی به مردم نیازمند می رسد."

این درحالیست که سازمان ملل هشدار می دهد که 14 میلیون یمنی که نیم جمعیت یمن را تشکیل می دهد، در آستانه قحطی قرار دارند. برنامه جهانی غذا در عین حال – مواد کمکی برای سه میلیون یمنی در یک ماه فراهم می سازد.

برنامه اداره نظارت از توزیع مواد کمکی که یک اداره محلی و همکار WFP است – در این قضیه دخیل است.

برنامه جهانی غذا، اداره محلی همکار خود در یمن را متهم به فساد اداری نمی کند، اما افزوده است که افراد داخل این اداره محلی که در این قضیه غیرقانونی دست داشته اند، باید از کارهایشان برکنار شوند.

اداره برنامه جهانی غذا همچنان دریافته است که حیف و میل مواد عذایی کمکی در سایر نقاط تحت کنترول حکومت همچنان صورت گرفته است، اما میزان حیف و میل مواد کمکی در مقایسه با مناطق تحت کنترول شورشیان حوثی نسبتاً کمتر گزارش شده است.

XS
SM
MD
LG