لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ ارسال بسته‌های مشکوک به اوباما و کلنتن را محکوم کرد


قصر سفید با انتشار بیانیه‌ای ارسال بسته های مشکوک به آدرس باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین و هلری کلنتن، وزیر خارجۀ پیشین ایالات متحده را محکوم کرده و گفته است کسانی که مرتکب چنین اعمالی می‌شوند باید پاسخگو باشند.

ادارۀ پولیس مخفی که مسوول محافظت روسای جمهور امریکا می باشد، گفته است که دو بستۀ مشکوک احتمالاً "حاوی وسایل انفجاری" به آدرس آقای اوباما و خانم کلنتن ارسال شده است.

اندکی پس از اعلام این خبر، مرکز تایم وارنر در نیویارک، جاییکه ستدیوهای نشراتی شبکۀ خبری سی ان ان در آن موقعیت دارد، به دلیل پیدا شدن یک بستۀ مشکوک در اتاق مراسلات این ساختمان، تخلیه شد.

سی ان ان گزارش داده است که بستۀ دیگر مشکوک به آدرس جان برنن، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا در حکومت باراک اوباما، نیز ارسال شده است.

مقام‌های پولیس نیویارک گفته اند که ظاهراً این بسته ها حاوی وسیلۀ انفجاری بود و در آن نوعی پودر سفید نیز گنجانده شده بود و اکنون بررسی این بسته ها جریان دارد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور و مایک پنس معاون ریاست جمهوری امریکا در تویتر تلاش برای انجام چنین حملات را محکوم کرده و آن را بزدلانه توصیف کردند.

آقای ترمپ گفته است که حکومت وی با انجام تحقیقات بیشتر، اطلاعات بیشتری خواهد داد. او با محکوم کردن ارسال بسته های مشکوک گفت که خشونت سیاسی در امریکا جایی ندارد.

هلری کلنتن روز چهارشنبه از ادارۀ خدمات سری امریکا سپاسگزاری کرد و گفت که اطمینان داد که خانواده اش همه مصوون اند، اما تذکر داد که این رویداد در زمانی به وقوع می پیوندد که انقسام شدید در امریکا ایجا شده است.

XS
SM
MD
LG