لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید برای واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ سال آمادگی می‌گیرد


قصر سفید می‌گوید به محض تاییدی واکسین کووید۱۹ برای کودکان پنج تا ۱۱ سال از طرف مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده، تلقیح این واکسین برای کودکان این گروه سنی آغاز خواهد شد.

ادارهٔ جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۰ اکتوبر (۲۸ میزان ) برنامه‌ای را معرفی کرد که براساس آن این اداره در حال ایجاد کلینیک‌های واکسیناسیون در بیش از ۱۰۰ سیستم شفاخانه‌های اطفال در سرتاسر امریکا، معاینه خانهٔ داکتران، دواخانه‌ها و در نهایت در مکاتب می‌باشد.

در بیانیهٔ قصر سفید آمده است که اگر واکسین فایزر و بیوان تک تاییدی برای گروه سنی پنج تا ۱۱ سال را دریافت کند، این اداره اطمینان حاصل خواهد کرد که "به سرعت توزیع شود و به راحتی و مساویانه در اختیار خانواده‌ها در سرتاسر کشور قرار گیرد".

ادارهٔ غذا و دوای ایالات متحده سرگرم بررسی درخواست شرکت فایزر/ بیوان‌تک مبنی بر تایید واکسین دو دوزه‌ای این شرکت برای کودکان پنچ تا ۱۱ سال است و قرار است مشاورین این اداره به تاریخ ۲۶ اکتوبر رای نهایی خود را به این اداره ارایه کنند.

پس از منظوری آن توسط اداره غذا و دوای ایالات متحده، قدم نهایی را در پروسه منظوری، مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده بر می‌دارد. قرار است این اداره نیز به تاریخ دوم و سوم ماه نومبر توصیه های مربوط به واکسین را تحت غور قرار دهد.

قصر سفید گفت: " ما پس از توصیه نهایی مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده آماده خواهیم بود تا تزریق واکسین را آغاز کنیم. "

در صورت تاییدی، ۲۸ میلیون کودک در ایالات متحده می‌تواند این واکسین را دریافت کنند.

اگرچه کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید۱۹ قرار دارند، اما در این اواخر ابتلا و بستری شدن بیشتر اطفال با نوع دلتای این ویروس گزارش شده است.

بر اساس یک گزارش دیگر، بنیاد بل و ملیندا گیتس روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۲۰ میلیون دالر را برای انکشاف نوع جینیریک ادویه خوراکی کروناویروس (Merck & Co) هزینه خواهد کرد تا از دسترسی برابر کشورهای کم درآمد به این دارو اطمینان حاصل شود. نوع جینیریک ادویه معمولاً ارزان می‌باشد.

ملیندا فرنچ گیتس، رییس بنیاد گیتس در بیانیه‌ای گفت: "برای پایان دادن به این همه گیری، ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه، صرف نظر از اینکه در کجای جهان زندگی می‌کنند، به محصولات صحی نجات دهنده [از این بیماری] دسترسی داشته باشند."

نتایج اولیه از یک آزمایش کلینیکی نشان می‌دهد که داروی خوراکی Merck می تواند خطر ابتلا به بیماری‌ جدی و مرگ ناشی از کووید۱۹ را در صورت مصرف در اوایل بیماری به نصف برساند.

XS
SM
MD
LG