لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹؛ روسیه در یک روز از مرگ بیش از ۱۰۰۰ نفر خبر داد


کرملین روز سه شنبه ۱۹ اکتوبر (۲۷ میزان) در حالی از شهروندان روسیه خواست تا "بیشتر مسوولانه" عمل کرده و خود را واکسین کنند که این کشور بلندترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرد.

مقامات صحی روسیه می‌گویند که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱۵ نفر پس از ابتلا به کروناویروس جان باختند که با این حساب، مجموع آمار رسمی مرگ و میر در این کشور به ۲۲۵۳۲۵ نفر رسید.

اما مقامات همواره در روسیه به کم اهمیت جلوه دادن شدت این همه گیری متهم بوده و آمار نشر شده توسط ادارهٔ احصاییه روستت (ًRosstat) در اوایل ماه اکتوبر نشان داد که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در اثر بیماری کووید۱۹ در این کشور جان باخته اند.

باوجودیکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به کرات از مردم خواسته تا در مقابل بیماری کووید۱۹ خود را واکسین کنند، اما تنها ۳۵ در صد مردم روسیه واکسین دریافت کرده اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: "سنتی وجود دارد که همه چیز را به گردن دولت می اندازند."

او افزود که دولت باید اقدامات بیشتری را روی دست می‌گرفت اما علاوه کرد:" در عین حال، شهروندان ما باید موقف مسوولانه‌تری را اختیار کنند."

سخنگوی کرملین این ادعا را رد کرد که گویا وارد کردن واکسین‌های غربی میزان ضعیف واکسیناسیون در کشور را کمک خواهد کرد.

آقای پسکوف گفت: " هراس شهروندان ما از دریافت واکسین ربطی به نوعیت واکسین ندارد. "

نظرسنجی های مستقل نشان می‌دهد که بیش از نصف شهروندان روسیه قصد ندارند واکسین دریافت کنند.

باوصف افزایش واقعات و تلفات ناشی از کروناویروس، مقامات در روسیه کدام محدودیت واقعی را برای جلوگیری ازشیوع بیشتر این بیماری وضع نکرده اند.

مقررات پوشیدن ماسک در روسیه نافذ است، اما به گونۀ جدی پیگیری نمی‌شود.

روسیه با جمعیت ۱۴۶ میلیون، بلندترین میزان مرگ ناشی از همه‌گیری کروناویروس را در اروپا داشته و بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، تا روز سه شنبه ۱۹اکتوبر (۲۷ میزان) شمار واقعات کووید۱۹ در آن کشور به ۷.۹میلیون رسیده است.

XS
SM
MD
LG