لینک های دسترسی

Breaking News

جیک سولیوان: امریکا آمادهٔ مذاکره با روسیه است 


جیک سولیوان
جیک سولیوان

مشاور امنیت ملی قصر سفید می‌گوید که ایالات متحده آماده است روی تقاضا‌های امنیتی روسیه با مسکو صحبت کند، اما این کشور نگرانی‌های خود را نیز ارایه خواهد کرد.

جیک سولیوان افزود که موقف ایالات متحده و متحدین ناتو واضح است و همگان آمادهٔ مذاکره با روسیه اند.

او گفت: "روسیه اکنون نگرانی‌‌های خویش را در ارتباط به فعالیت‌های امریکا و ناتو روی میز گذاشته است. ما نگرانی‌‌های خود در مورد فعالیت‌های روسیه که به باور ما به ارزش‌ها و علایق ما آسیب می‌رساند را روی میز خواهیم گذاشت."

این در حالی است که روسیه روز گذشته پیشنهادات امنیتی خود عنوانی ناتو و ایالات متحده را نشر کرده و در حالی خواهان مذاکرات فوری با واشنگتن شد که تنش‌ها میان مسکو و کشورهای غربی پیرامون اوکراین افزایش یافته است.

در این پیشنهادات که روسیه می‌گوید برای امنیت این کشور حیاتی است، آمده است که ناتو باید اجازه ندهد که کشور دیگری عضو این سازمان شود و امریکا باید به عدم ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق توافق کند.

جین ساکی، سخنگوی قصر سفید دیروز در واکنش به این پشنهاد گفت که امریکا در این مورد با متحدین اروپایی خویش بحث خواهد کرد و سپس در مورد مذاکره با روسیه تصمیم خواهد گرفت.

سخنگوی قصر سفید گفت که تمامی کشور‌ها حق دارند در مورد آینده و سیاست خارجی شان بدون مداخلهٔ خارجی تصمیم اتخاذ کنند.

مشاور امنیت ملی امریکا گفت که ارزیابی‌های اخیر حکومت امریکا نشان می‌دهد که ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مورد تهاجم بر اوکراین تصمیم اتخاذ نکرده است.

با آنهم، او افزود که تحلیل‌های ادارات استخباراتی در خصوص تهاجم احتمالی روسیه بر اوکراین "تایید شده" است.

کشورهای غربی اتهام وارد کرده اند که روسیه برای حمله بر اوکراین آمادگی می‌گیرد و از همین رو در حدود ۱۰۰ هزار نیرویش را در مرز با این کشور جابجا کرده است.

ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رد این اتهامات ناتو را به افزایش تنش‌ها متهم کرده و خواهان تضمین حقوقی عدم گسترش این پیمان در اروپای شرقی است.

XS
SM
MD
LG