لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار قصر سفید: منابع کمک‌های امریکا به اوکراین در حال خشکیدن اند 


قصر سفید
قصر سفید

قصر سفید روز دوشنبه چهارم دسمبر (۱۳ قوس) هشدار داد که اگر کانگرس ایالات متحده در زمینۀ کمک به اوکراین اقدام نکند، منابع برای فراهم آوری کمک‌ها به این کشور تا اخیر سال خواهد خشکید.

شلیندا یانگ، رییس بودجهٔ قصر سفید در نامه‌ای به رهبران هر دو مجلس کانگرس گفت: "این، مشکل سال آینده نیست. همین اکنون زمان آن است تا با اوکراین دموکراتیک کمک صورت گیرد تا در مقابل پرخاشگری روسیه مبارزه کند. زمان آن است تا کانگرس وارد عمل شود."

یانگ افزود که تقریباً تمام ۱۱۱ میلیارد دالر کمکی که به اوکراین اختصاص داده شده بود، مصرف شده است. مقدار زیادی این پول‌ها در بخش کمک‌های نظامی هزینه شده و بخش دیگر آن به معاونت‌های اقتصادی، مدنی و بشری تخصیص یافته بود.

ادارهٔ بایدن بر کانگرس فشار آورده تا بستهٔ ۱۰۶ میلیارد دالری دیگر را تصویب کند؛ بودجه‌ای که برای اوکراین، اسراییل و دیگر بخش‌ها کمک فراهم خواهد کرد.

در این بودجه برای اوکراین ۶۱ میلیارد دالر در نظر گرفته شده است.

این پیشنهاد با مخالفت برخی از جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان مواجه شده است.

جنگ در اوکراین

اردوی اوکراین امروز گفت که روسیه شب‌هنگام با ۲۳ طیاره‌ٔ بی‌سرنشین و یک میزایل کروز حمله کرد.

نیروهای هوایی اوکراینی گزارش داده اند که واحد‌های دافع هوای این کشور از میان این ۲۳ طیاره، ۱۸ آنرا سقوط داده و میزایل روسی را نیز از بین برده اند.

در همین حال، والی منطقهٔ ورونیژ روسیه گفت که ولادیمیر زاوادسکی، تورن‌جنرال روسی و معاون قول اردوی ۱۴ام اردوی روسیه، در اوکراین کشته شد.

مقامات روسی نیز مرگ این جنرال را تایید کرده، اما در مورد چگونگی کشته شدن وی معلومات ارایه نکرده اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های فرانس‌پرس، اسوشیدپرس و رویترز استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG