لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش کانگرس برای تصویب میلیاردها دالر کمک به اوکراین و اسراییل


قانونگذاران امریکایی تلاش می‌کنند پیش از رسیدن رخصتی های پایان سال، در مورد فراهم آوری میلیاردها دالر کمک به اوکراین و اسراییل به توافق برسند.

ده ها تن از جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و برخی از سناتورهای جمهوری خواه در مورد هزینهٔ جنگ در اوکراین ابراز تردید کرده و حتا به آن مخالفت نشان داده اند.

چک شومر، رهبر اکثریت در مجلس سنا گفت: "برای هفته‌ها، تعداد انگشت شماری از جمهوری ‌خواهان جداً تلاش کرده‌ اند تا موضوع کمک به اوکراین و حمایت ما از دموکراسی در غرب را با هم ربط دهند و به موضوع محوری تبدیل کنند که تاریخ ما را به خاطر آن به یاد خواهد آورد."

قصر سفید ۱۰۶ میلیارد دالر کمک مالی برای امنیت ملی درخواست کرده است که شامل ۶۰ میلیارد دالر برای اوکراین و حدود ۱۴ میلیارد دالر به اسراییل است.

اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا از این کمک حمایت می‌کنند، اما خواهان میلیاردها دالر بودجه برای تقویت امنیت مرزهای ایالات متحده نیز شده اند.

مچ مک‌کانل، رهبر اقلیت در مجلس سنا گفت: "هفتهٔ گذشته با رییس جمهور تماس گرفتم تا مطمین شوم که او متوجه شده است که بدون تلاش جدی برای کنترول وضعیت فاجعه بار در مرزهای جنوبی، لایحه‌ای وجود نخواهد داشت. امیدوارم متوجه شده باشد زیرا از طرف ما، من حامی جدی این لایحه بوده ‌ام."

قصر سفید می‌گوید که برای ادامهٔ کمک های لازم به اوکراین با کمبود بودجه روبرو است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید، در مورد کمک های پیشنهاد شده برای اوکراین و اسراییل گفت: "ما این ارقام را از خود نساخته ایم. این با آنچه مطابقت دارد که شرکای ما به ما گفته اند که برای ماه های آینده به آن نیاز دارند. فرصت از دست می رود."

کالین کلیری، کارشناس امور امنیتی، به صدای امریکا گفت که بحث در مورد کمک به اوکراین را نمی‌توان از نگرانی های سیاسی داخلی امریکا جدا کرد.

کلیری گفت: "شماری از منتقدین کمک به اوکراین می‌گویند، می پذیریم که اوکراین مهم است و به کمک نیاز دارد اما ما نیازمندی‌های داخلی خود را داریم مثل فقر، مسایل مرزی و موضوعات داخلی دیگر و باید روی این مسایل پول مصرف کرد. من فکر می‌کنم این یک دوگانگی کاذب است. یک کشور بزرگ می‌تواند دو یا بیشتر کارها را در عین وقت انجام دهد."

اگر چه مخالفت با کمک به اوکراین در مجلس نمایندگان امریکا، با اکثریت جمهوری خواهان، بیشتر است، اما مایک جانسن، رییس مجلس نمایندگان، گفته است که او مطمین است که کمک های پیشنهاد شده تصویب خواهد شد.

گروه

XS
SM
MD
LG