لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی صحت: ابتکار جدید مبارزه با کووید۱۹ به ۳۱ میلیارد دالر نیاز دارد


سازمان جهانی صحت می‌گوید که در جریان سال آینده، برای ابتکار جهانی "تسریع روند دسترسی به وسایل کووید۱۹" به ۳۱.۳میلیارد دالر نیاز خواهد بود.

این سازمان امروز ۲۶ جون (ششم سرطان) گفت که براساس طرحی که امروز پیشنهاد شد، در بخش های تشخیص، درمان و واکسین کووید۱۹ به این مقدار بودجه نیاز است.

این سازمان می‌گوید که در حال حاضر به ۱۳.۷ میلیارد دالر به گونه فوری نیاز است.

براساس معلومات سازمان جهانی صحت، تا اکنون کشور های جهان فقط ۳.۴ میلیارد دالر به این بخش تعهد کرده اند.

این ابتکار (ACT-Accelerator) در اواخر ماه اپریل سال جاری در یک نشستی به میزبانی سازمان جهانی صحت، رییس جمهور فرانسه، رییس کمیسیون اروپا و بنیاد بل و ملیندا گیتس آغاز شد.

این ابتکار، حکومات، سازمان‌های صحی، دانشمندان، تجاران، جوامع مدنی و سایر شخیصت‌های خیرخواه را گردهم میاورد تا در همکاری با همدیگر روند شکست دادن همه گیری کروناویروس را تسریع بخشند.

این در حالی است که کشورهای جهان مانند ایالات متحده، آلمان، چین و بریتانیا مراحل ابتدایی آزمایش واکسین کووید۱۹ را پشت سر گذشتانده و عقیده بر آن است که تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده به واکسین کووید۱۹ دست یابند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح جمعه ۲۶ جون (ششم سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان بیش از ۴۸۹ هزار ۵۵۵ نفر را گرفته و بیش از نه میلیون و ۶۱۹ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG