لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا و هند طیاره‌های بی‌سرنشین تولید می‌کنند


یک مقام ارشد وزارت دفاع ایالات متحده گفت که هند و امریکا به گونهٔ‌ مشترک طیاره‌های بی‌سرنشین را در حالی تولید خواهند کرد که واشنگتن منحیث یک راه مبارزه با چین،‌ در پی روابط نزدیک با دهلی جدید است.

ایلی راتنر، دستیار وزیر دفاع ایالات متحده در امور امنیتی اندو-پسیفک اضافه کرد که هند این طیاره‌ها را ساخته و آنرا به سایر کشور های منطقه صادر خواهد کرد.

دهلی در حالی تلاش دارد که تسلیحات خود را متنوع بسازد که اکثریت تسیلحات این کشور ساخت روسیه است. هند همچنان می‌خواهد صنعت دفاعی خود را توسعه دهد.

راتنر به گروهی از خبرنگاران و کارشناسان دفاعی گفت: "ما می‌خواهیم در هر دو بخش از هند حمایت کنیم و این کار را انجام می‌دهیم."

او افزود که واشنگتن با هند از نزدیک در بخش توسعه و تولید مشترک قابلیت‌ها کار خواهد کرد؛ قابلیت‌های که اهداف عصرسازی دفاعی هند را حمایت خواهد کرد.

این مقام امریکایی اضافه کرد که هند می‌تواند این تولیدات را به "شرکای ما در سراسر منطقه، به شمول جنوب و جنوب‌شرق آسیا به قیمت‌های مناسب صادر کند".

راتنر گفت که ممکن است دو کشور سیستم‌های دفاعی ضد طیاره‌های بی‌سرنشین و درون‌های را تولید کنند که از طیاره پرتاب می‌شود.

دهلی جدید تا اکنون در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

روابط میان واشنگتن و دهلی جدید برای چندین سال توام با مشکلات بود، اما پرخاشگری چین سبب شده تا این دو کشور با هم نزدیک شوند.

در سال ۲۰۱۶، ایالات متحده هند را یک "شریک عمدهٔ دفاعی" خواند و از آن به بعد، هر دو کشور توافقاتی را امضا کردند که بر اساس آن انتقال تسلیحات عمده تسهیل شده و همکاری نظامی آنان عمیتر شد.

XS
SM
MD
LG