لینک های دسترسی

Breaking News

مجلس نمایندگان امریکا بودجه موقت را تصویب کرد؛ دفاتر دولتی مسدود نخواهد شد


مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده روز شنبه ۳۰ سپتمبر (هشتم میزان) بودجه موقتی ۴۵ روزه را به هدف جلوگیری از مسدود شدن دفاتر دولتی تصویب کرد.

آخرین روز سال مالی ایالات متحده ۳۰ سپتمبر ( ۸ میزان) بود و اگر تا آن روز بودجهٔ سال آیندهٔ مالی حکومت ایالات متحده از سوی کانگرس تصویب نمی‌شد، بخش‌های از دفاتر دولتی به دلیل نبود بودجه مسدود و از فعالیت باز می‌ماند.

این بودجه با ۳۳۵ رای موافق در برابر ۹۱ رای مخالف پس از آن تصویب شد که کوین مک‌کارتی، رییس مجلس نمایندگان این لایحه را ارایه کرد.

اعضای تندرو حزب جمهوریخواه با این لایحه مخالف نشان داده، اما بیشتر دموکرات‌ها از این اقدام رییس مجلس نمایندگان حمایت کردند.

این بودجه شامل کمک به اوکراین نمی‌شود که برای جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده، دموکرات‌ها و بسیاری از جمهوری‌خواهان سنا اولویت دارد.

مجلس سنا ناوقت روز شنبه این طرح را بررسی خواهد کرد و اگر آن را تصویب کند و بایدن قبل از نیمهٔ شب به وقت محل آن را امضا کند، از تعطیلی حکومت جلوگیری خواهد شد.

یک مقام قصر سفید گفت که احتمالاً بایدن از این لایحه حمایت خواهد کرد تا حکومت را باز نگه دارد وبتواند بعداً روی کمک‌های اوکراین گفتگو کند.

مک‌کارتی گفت: "ما کار خود را انجام خواهیم داد. ما مانند اشخاص بالغ عمل خواهیم کرد و حکومت را باز نگه خواهیم داشت."

مک کارتی روز جمعه گفت که تصویب یک بودجه کوتاه مدت برای حفظ امنیت در مرز ایالات متحده و مکسیکو بسیار مهم است و به قانونگذاران مهلت می‌دهد تا در مورد اولویت‌های بودجه یک ساله مذاکره کنند.

اختلاف نظر میان قانونگذاران جمهوریخواه، مانع توافق بر بودجه در مجلس نمایندگان کانگرس شده است. بدنبال یک توافق اخیر میان کیون مک کارتی، رییس مجلس نمایندگان، و جو بایدن بخاطر جلوگیری از ناتوانایی در پرداخت قرضه، یک گروه از قانونگذاران شدیداً محافظه کار جمهوریخواه، حتا به برکنار کردن رییس مجلس نمایندگان تهدید کرده بودند.

این گروه شدیداً محافظه کار جمهوریخواه، خواستار کاهش عمیق در مصارف داخلی و کمک‌هایی می‌باشد که از سوی واشنگتن به اوکراین صورت می گیرد.

در صورت ناکامی سنا در تصویب بودجهٔ موقت، ادارات حکومتی تعطیل خواهند شد و صدها هزار کارمند حکومت به مرخصی بدون حقوق فرستاده می‌شوند.

بار قبل که بودجه حکومت با مخالفت دموکرات‌ها در کانگرس امریکا تصویب نشد و حکومت به تعطیلی کشیده شد، چهار سال پیش در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ بود که دولت فدرال برای ۵ هفته تعطیل بود.

گروه

XS
SM
MD
LG