لینک های دسترسی

Breaking News

اپلکیشن بارداری، گنجینۀ معلومات برای مادران حامله


همانقدر که زندگی انسان ها به تلیفون های هوشمند وابسته شده است، به همان اندازه دسترسی به مطالب صحی و اطلاعات علمی نیز در موبایل و انترنت گسترده شده است.

اپلکیشن‌های زیادی وجود دارد تا مردم بتوانند به اطلاعات علمی و صحی دسترسی داشته باشند، از اپلکیشن های ویژه برای مادران باردار که بتوانند اطلاعات دقیق و علمی در مورد بارداری و زایمان داشته باشند.

اپلکیشن What to expect یکی از اپلکیشن هایی است که به مادران حامله فرصت می دهد تا از وضعیت حاملگی، اناتومی و جسامت جنین، نکات علمی و تغییرات جدید که بدن زنان در دورۀ حاملگی پدیدار می‌شود، اطلاعات دقیق داشته باشند.

این اپلیکشن به زبان‌های انگلیسی، دنمارکی، آلمانی، پرتگالی، چینی و اسپانیایی در اختیار مردم قرار گرفته است.

اطلاعات این اپلکیشن بر اساس کتابی به همین نام تهیه شده است که در سال ۱۹۸۴ اولین نسخۀ آن چاپ شد و از آن زمان تا کنون علاقه مندان و خوانندگان زیادی داشته است. اطلاعات این کتاب کاملاً جدید بود و تازه‌ترین موضوعات، حتا آفت ویروسی زیکا و تاثیر آن بر جنین، نیز در آن گنجانده شده است.

مادر باردار می تواند با وارد کردن اطلاعات شخصی خود و تاریخ احتمالی زایمان، در این اپلکیشن حساب ساخته و برابر با مدت بارداری خود ویدیوهای علمی را با زبانی قابل فهم در موارد مختلف را دنبال کند؛ از تغذیه گرفته تا پرسش های احتمالی مادر از داکتر، وسایل مورد نیاز نوزاد، تغییرات و مشکلات جسمی و روحی که ممکن مادر در هفته‌های اخیر حاملگی با آن روبرو شود.

یکی دیگر از مزیت های این اپلکیشن ایجاد شبکۀ اجتماعی میان مادرانی است که از این اپلکیشن استفاده می کنند و در فاصله های نزدیک به یکدیگر زندگی می کنند تا از همراهی و تجارب یکدیگر استفاده کنند.

مریم زن افغان مقیم ایالات متحده که به زودی مادر فرزند دوم خواهد شد، با سفارش دوستش از این اپلکیشن استفاده می کند.

مریم گفت "اطلاعات به زبان انگلیسی است اما با شوهرم هر روز ویدیوها را تماشا می کنیم و نکات علمی را می‌خوانیم و نسبت به بار اول در مورد تغییرات بدن خودم و فرزندم آگاهی بیشتری دارم و برای مادر شدن آمادگی بهتری دارم."

در کشور هند هم اپلکیشنی برای مادران حامله به نام "پروژه مادر تندرست" یا "فت مام پروجکت" وجود دارد.

با اینکه افغانستان با توجه به میزان مرگ و میر بالای مادران و اطفال، عدم دسترسی به داکتر و امکانات صحی نیاز جدی به همچو منابع دارد، تا کنون مادران در افغانستان به چنین اپلکیشنی دسترسی ندارند.

XS
SM
MD
LG