لینک های دسترسی

Breaking News

بانک جهانی صندوق پولی ۱۷۰ میلیارد دالری بحران را ایجاد می‌کند


رییس بانک جهانی گفته است که این نهاد مالی در صدد ایجاد یک صندوق اضطراری ۱۷۰ میلیارد دالری است تا فقیرترین کشورهای متاثر از بحران‌ها را کمک کند.

دیوید ملپاس روز دوشنبه ۱۸ اپریل (۲۹ حمل) گفت که از این بستۀ مالی کشورهای درگیر با میزان بلند تورم مالی و کشورهایی که با بحران شدید مالی ناشی از میزان بلند وام دست و گریبان اند، مستفید خواهند شد.

آقای ملپاس ضمن تاکید بر اینکه سطح بلند وام و تورم "دو مشکل بزرگ فراروی رشد جهانی است" به خبرنگاران گفت: "به شدت نگران کشورهای رو به انکشاف استم. آنان با افزایش آنی نرخ انرژی، کود کیمیایی و غذا روبرو اند."

بانک جهانی پیشبینی قبلی خود پیرامون رشد جهانی در سال روان را هفتۀ گذشته تنزیل داد و انتظار می‌رود که صندوق بین‌المللی پول (IMF) نیز روز سه شنبه تصمیم مشابهی اتخاذ کند.

آقای ملپاس پیش از نشست بهاری صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که قرار است همین هفته برگزار شود، گفت که ۱۷۰ میلیارد دالری که برای صندوق رسیدگی به بحران‌ها در نظر گرفته شده است، در جریان ۱۵ ماه آینده در اختیار کشورهای نیازمند قرار خواهد گرفت.

او گفت: "توقع داریم که در سه ماه آینده حدود ۵۰ میلیارد دالر این پول را بسپاریم."

رییس بانک جهانی گفت که ۶۰ درصد کشورهای دارای سطح درآمد پایان، یا با مشکل قروض فزاینده دست و گریبان اند یا در معرض خطر بلند مقروض شدن قرار دارند.

XS
SM
MD
LG