لینک های دسترسی

Breaking News

در هر ساعت ۹۰ نفر در جهان خودکشی می‌کند


بر اساس گزارش سازمان جهانی صحت، در هر ۴۰ ثانیه، یک نفر در جهان خود کشی می کند و رسانه می تواند برای جلوگیری از خودکشی افراد، نقش عمدۀ را ایفا کنند
بر اساس گزارش سازمان جهانی صحت، در هر ۴۰ ثانیه، یک نفر در جهان خود کشی می کند و رسانه می تواند برای جلوگیری از خودکشی افراد، نقش عمدۀ را ایفا کنند

سازمان جهانی صحت یا WHO گزارش می دهد که سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان خودکشی می کنند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی صحت در هر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان خود کشی می کند. در گزارش سازمان جهانی صحت همچنین آمده است که در پهلوی هر خود کشی، ۲۰ نفر دیگر به خصوص جوانان قصد خود کشی می کنند.

سازمان جهانی صحت گزارش می دهد که خود کشی دومین عامل مرگ افراد بین سنین ۱۵ تا ۲۹ سال در سراسر جهان می باشد.

یافته های سازمان جهانی صحت نشان می دهد که ۷۸ در صد خود کشی ها در کشور هایی با در آمد پایین یا متوسط رخ می دهد. اختلالات روانی به خصوص افسردگی و اضطراب ناشی از مصرف الکل، از عوامل عمدۀ خود کشی افراد به شمار می رود.

نقش رسانه ها برای جلوگیری از خودکشی

سازمان جهانی صحت روز یکشنبه که مصادف با روز جهانی جلوگیری از خودکشی است، تاکید کرده است که رسانه ها می توانند در قسمت جلوگیری و متوقف کردن افراد از خود کشی، نقش بازی کند.

این سازمان گزارش می دهد که مدارک قابل ملاحظه وجود دارد که رسانه ها می توانند از طریق گزارش دهی خود کشی، نقشی عمدۀ را در قسمت جلوگیری از این مصیبت ها، ایفا کند.

الکساندرا فلیشمن، از بخش صحت روانی سازمان جهانی صحت، به صدای امریکا گفت که در اغلب موارد، افراد مایل نیستند در مورد خودکشی صحبت کنند، زیرا احساس شرم می کنند. او می گوید که ژونالستان می توانند به این تابوی "شرم" فایق آیند و مردم را تشویق کنند تا در مورد اختلالات شان به طور واضح صحبت کنند.

خانم فلیشمن در مورد نقش رسانه ها همچنین گفت که مطبوعات نباید وقایع خود کشی را از طریق نشر تصاویر فردی که خود کشی کرده آنرا حساس بسازنند و خبر را زرق و برق بدهند و چنین وقایع را در سر خط اخبار قرار بدهند.

سازمان جهانی صحت هشدار می دهد که گزارش دهی "غیر مسوولانۀ چنین وقایع" ممکن موجب تقلید خود کشی ها گردد و یا هم خطر خود کشی را افزایش بدهد.

در گزارش سازمان جهانی صحت آمده است که روش های معمول خود کشی بیشتر با استفاده از زهر و سلاح صورت می گیرد. این سازمان تاکید می کند که محدودیت وضع کردن به زهر و سلاح می تواند از خودکشی های جلوگیری کند.

XS
SM
MD
LG