لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی صحت:‌ آبلهٔ میمون به همه‌گیری تبدیل نخواهد شد


یک کارشناس ارشد در سازمان جهانی صحت گفته است انتظار ندارد که بیماری آبلۀ میمون که در شماری از کشورهای جهان مواردی از آن به ثبت رسیده است، به همه‌گیری دیگر تبدیل شود.

روزاموند لويس، این مقام سازمان جهانی صحت تایید کرده است که هنوز بسیار مسایل ناشناخته در مورد این بیماری وجود داد. این کارشناس ملل متحد گفته است که تا حال نحوۀ دقیق سرایت این بیماری از یک فرد به فرد دیگر مشخص نشده است و نیز روشن نیست که آیا تطبیق گستردهٔ واکسین چیچک (Smallpox) که چندین دهه قبل صورت گرفت، به نحوی انتقال آبلهٔ میمون را سرعت بخشیده است یا خیر.

خانم لویس روز دوشنبه در نشستی تاکید کرد اکثریت وقایع آبلهٔ میمون که در ده‌ها کشور در سراسر جهان ثبت شده است، در نزد همجنسگرایان، دگرباشان و مردان که با هم رابطه جنسی دارند مشاهده شده است. او تاکید کرد که دانشمندان نیاز دارند در این مورد مطالعات بیشتر انجام دهند. او همچنین گفت که افرادیکه بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند، باید اقدامات احتیاطی را روی دست بگیرند.

این مقام ملل متحد گفته است که تا حال مشخص نشده است که آیا آبلهٔ میمون از طریق برقراری رابطهٔ جنسی میان افراد و تماس نزدیک انتقال می‌یابد یا خیر،‌ اما گفت که در حال حاضر تهدید انتقال این بیماری به "عموم جمعیت" در سطح پایین قرار دارد.

با اینحال، خانم لویس هشدار داد که هر فرد صرف نظر از گرایش جنسی‌اش می‌تواند با خطر بالقوهٔ ابتلا به این بیماری مواجه باشد.

شماری دیگری از کارشناسان بخش صحت گفته اند که ابتلای هم‌جنس‌گرایان و دگرباشان مرد به آبلهٔ میمون شاید یک تصادف باشد و تاکید کردند که اگر این بیماری مهار نشود، احتمالاََ به سایر افراد نیز انتقال یابد.

سازمان جهانی صحت گفته است که تا حال ۲۳ کشور که در گذشته شاهد آبلهٔ میمون نبودند، از وقوع بیش از ۲۵۰ واقعهٔ این بیماری گزارش داده اند.

آبله میمون معمولاً یک بیماری ویروسی خفیف است و با علایمی چون سردردی، تب و آبله‌ها که معمولاً از صورت شروع شده و به تمام بدن گسترش می‌یابد، همراه می‌باشد.

قبل بر این،‌ مقام‌های صحی ایالات متحده گفته بودند که اکثریت موارد بیماری آبلۀ میمون در نزد هم‌جنس‌گرایان، دگرباشان مرد و سایر مردانی دیده شده است که با این مردان مقاربت جنسی داشته اند.

XS
SM
MD
LG