لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ و میر کووید۱۹ در جهان از یک میلیون نفر بيشتر شد


گورستان ویلافارموسا در برازیل؛ کارمندان صحی در حال خاکسپاری قربانیان کروناویروس
گورستان ویلافارموسا در برازیل؛ کارمندان صحی در حال خاکسپاری قربانیان کروناویروس

مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کووید۱۹ در جهان به بيش از یک میلیون و میزان ابتلا به این بیما به بیش از ۳۳ میلیون نفر رسيده است.

ایالات متحده، هند، برازیل، روسیه و کولمبیا به ترتیب بیشترین واقعات کووید۱۹ را در جهان دارند، اما از رهگذر مرگ و میر ناشی از این بیماری پس از ایالات متحده، برازیل و هند به ترتیب در ردۀ دوم و سوم قرار گرفته اند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، ایالات متحده تا صبح سه شنبه ۲۹ سپتمبر (هشتم میزان) بیش از ۲۰۵ هزار مورد مرگ و بیش به هفت میلیون و ١٤۹ هزار مورد ابتلا به این بیماری را گزارش داده است.

هند با بیش از شش میلیون و ۱۴۵ هزار مورد ابتلا و ۹۶۳۱۸ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ پس از ایالات متحده دومین کشور جهان است که بیشترین واقعات این بیماری را گزارش داده است.

اما از رهگذر مرگ و میر ناشی از کووید۱۹، برازیل با آنکه بیش از چهار میلیون و ٧٤٥ هزار واقعۀ این بیماری را ثبت کرده است، بیش از ۱۴۲ هزار مرگ ناشی از کووید۱۹ خبر داده است که از رهگذر مرگ و میر، پس از ایالات متحده در ردۀ دوم قرار دارد.

با اوج گرفتن همه‌گیری کووید۱۹شمار زیاد کشورهای جهان در صدد ساختن واکسین این ویروس برآمده اند. تا کنون ۱۵۰ واکسین کروناویروس در کشورهای مختلف جهان زیر کار است که از آن جمله کم و بیش ۴۰ واکسین آن در مراحل مختلف آزمایش کلینکی بالای انسان قرار دارد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده که همواره با اشاره به منشای همه‌گیری کووید۱۹ از کروناویروس به عنوان "ویروس چینی" یاد کرده، وعده داده است که تا اول اکتوبر واکسین کووید۱۹ برای استفادۀ گسترده در دسترس مردم امریکا قرار خواهد گرفت.

کروناویروس برای بار نخست در دسمبر سال ۲۰۱۹در شهر ووهان مرکز ولایت هوبی چین شایع و به سرعت به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد. این همه‌گیری افزون بر تلفات شدید انسانی، سبب خسارت هنگفت اقتصادی نیز شده است.

XS
SM
MD
LG