لینک های دسترسی

Breaking News

کنفرانس اقلیمی گلاسکو: جنگل زدایی باید متوقف شود


در دومین روز کنفرانس اقلیمی ملل متحد در شهر گلاسگوی اسکاتلند بیش از ۱۰۰ رهبر جهان با نشر یک اعلامیه مشترک متعهد شدند که قطع جنگلات و از بین بردن زمین را تا پایان دهه روان میلادی توقف دهند. عملی شدن این تعهد با هزینه ۱۹ میلیارد دالر برای حفظ و احیای جنگلات همراه خواهد بود.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امریکا که به روز سه شنبه در گلاسگو صحبت می‌کرد، حفاظت از جنگلات را برای تطبیق پالیسی مبارزه با تغییر اقلیم، حتمی خواند.

آقای بایدن گفت:"حفاظت از جنگلات و دیگر نظام های طبیعت، در رسیدن به اهداف اقلیمی ما به عنوان بخشی از ستراتیژی صفر ساختن انتشار کاربن، یک نقش مهم را می‌تواند داشته باشد. ایالات متحده هم در داخل کشور و هم در حمایت از دیگر ملت‌های جنگل‌دار در کشورهای روبه انکشاف، یک نمونه مثال خواهد بود. مطمینم که این کار را کرده می‌توانیم. "

براساس معلومات نهاد غیرانتفاعی موسوم به انستیتوت منابع جهانی، جنگلات حدود ۳۰ درصد انتشارات کاربن را جذب و از گرمای اقلیم جلوگیری می‌کند، اما با وصف چنین مزیت، این حایل طبیعی اقلیم سریعاً از بین می‌رود.

انستیتوت منابع جهانی می‌گوید که در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۵۸هزار کیلومتر مربع جنگل در جهان از بین رفته است که مساحت بزرگتر از بریتانیا می باشد.

حکومت بریتانیا تعهد رهبران جهان را برای حفاظت از جنگلات، اولین دستاورد بزرگ کنفرانس گلاسگو عنوان کرد.

بوریس جانس، صدراعظم بریتانیا گفت: "برای هدف بلندپروازانه این کنفرانس مهم است که ما همین حالا عمل کنیم و نقش بشریت را به عنوان فاتح طبیعت پایان دهیم و در عوض نگهبان طبیعت شویم. "

انتونیو گوتیرش، منشی عمومی سازمان ملل متحد به روز دوشنبه هشدار داد که با بی توجهی به تاثیرات تغییر اقلیم، بشر در واقع خود قبر خود را می‌کند.

حدود ۱۳۰رهبر جهان برای ارایه برنامه‌های خود در خصوص مبارزه با تغیر اقلیم در حالی در شهر گلاسگوی اسکاتلند جمع شده اند.

در همین حال، دانشمندان هشدار می‌دهند که افزایش گرمای زمین در دهه‌های آینده بخش بزرگ ذخایر یخ کره زمین را ذوب خواهد کرد، سطح ابحار بلند خواهد رفت و واقعات ناشی از وخامت اوضاع جوی تشدید خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG