لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن برای اشتراک در اجلاس گروه جی-۲۰ به ایتالیا سفر می کند


مشاور امنیت ملی ایالات متحده روز سه شنبه ۲۶ اکتوبر (چهارم عقرب) گفت که رییس جمهور امریکا در هفته‌ای جاری در اجلاس رهبران گروه جی-۲۰ که قرار است در ایتالیا برگزار شود،‌ شرکت خواهد کرد.

ایتالیا در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه جی-۲۰ را بر عهده دارد.

جیک سولیوان گفته است که در این اجلاس مسایل عمده از جمله قیمت انرژی،‌ برنامه ای هسته‌ای ایران و مسایل مرتبط به زنجیره‌ عرضه‌ٔ خدمات و کالا‌ها مورد بحث رهبران ۲۰ اقتصاد برتر جهان قرار خواهد گرفت.

آقای سولیوان هچنین گفت که رییس جمهور بایدن در جریان سفرش تلاش خواهد کرد تا تعرفه‌های گمرکی در سراسر جهان به حد اقل برسد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که رییس جمهور بایدن روز پنجشنبه به ایتالیا سفر خواهد کرد و قبل از اشتراک در اجلاس رهبران گروه جی-۲۰،‌ قرار است روز جمعه با پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در واتیکان ملاقات کند.

پس از اجلاس گروه جی-۲۰ در پایتخت ایتالیا،‌‌ آقای بایدن قرار است به شهر گلاسکو،‌ اسکاتلند،‌ سفر کند و در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد،‌ اشتراک کند.

آقای سولیوان گفته است که ایالات متحده و اتحادیه‌ٔ اروپا در هر دو نشست متحد اند،‌ اما گفت که شی جینپینگ،‌ رییس جمهور چین،‌ و ولادیمیر پوتین،‌ رییس جمهور روسیه،‌ به شکل حضوری در این دو نشست اشتراک نخواهند کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که رییس جمهور شی از آغاز شیوع بیماری کووید-۱۹ تا حال،‌ هیچ سفر خارج از چین نداشته است.

به گفته‌ای آقای سولیوان، ایالات متحده و اتحادیه‌ اروپا در هر دو اجلاس و کنفرانس با "انرژی و وحدت" شرکت خواهند کرد.

این دومین سفر رسمی آقای بایدن به خارج از ایالات متحده پس از رسیدن به کرسی ریاست جمهوری در جنوری ۲۰۲۱ خواهد بود.

XS
SM
MD
LG