لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶؛ شهرهای امریکا برای میزبانی رقابت می‌کنند


فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با برگزاری سه کارگاه آموزشی آنلاین، پیش‌نیازها و شرایط گزینشی خود را با نمایندگان شهرهای متقاضی میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ به اشتراک گذاشت.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ در امریکای شمالی و به صورت مشترک در کشورهای ایالات متحدۀ امریکا، کانادا، و مکسیکو برگزار خواهد شد.

در این دوره از مسابقات برای نخستین بار ۴۸ تیم حضور دارند و تیم‌های شرکت‌کننده در ۱۶ شهر امریکای شمالی به مصاف هم می‌روند.

فیفا گفته است که ۸۰ مسابقۀ این جام در ده شهر ایالات متحده و سه سه شهر کانادا و مکسیکو برگزار خواهد شد. شهرهای ادمونتون، مونتریال، و توارنتو در کانادا، و شهرهای گوادالاخارا، مکسیکو‌سیتی و مونتری در مکسیکو میزبان جام جهانی خواهند بود.

اما در ایالات متحده شرایط متفاوت است و ۱۷ شهر خواستار میزبانی استند که از آن میان فقط ده شهر انتخاب خواهد شد.

اتلانتا، بالتیمور، باستن، سینسناتی، دالاس، دنور، هیوستن، کنزاس سیتی، لاس انجلس، میانی، نشویل، نیویارک-نیوجرسی، اورلندو، فلادلفیا، سانفرانسیسکو، سیاتل و واشنگتن شهرهایی اند که رسماً تقاضای خود را به فیفا ارایه کرده اند.

فیفا در مراحل بعدی گزینش، به صورت جداگانه با نمایندگان شهرها ملاقات می‌کند و پس از رفع محدودیت‌های مرتبط با کروناویروس، متفشین را برای بررسی شرایط میزبانی، به این شهرها اعزام می کند.

فیفا بر اساس شاخص‌های مختلفی مانند ورزشگاه، امکانات رفاهی، اقامت، پذیرایی، زیرساخت‌ها، امنیت و سیستم ترانسپورت، میزبانی را به شهرهای برتر اعطا می‌کند.

انتظار می‌رود فهرست نهایی شهرهای میزبان در سال ۲۰۲۱ اعلام شود.

XS
SM
MD
LG