لینک های دسترسی

Breaking News

نماینده فوق‌العادۀ غنی در امور اقتصادی از اثر بیماری کووید۱۹ درگذشت


ریاست جمهوری افغانستان تایید کرد که یوسف غضنفر، نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور در امور توسعۀ اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر در اثر بیماری کووید۱۹ درگذشته است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان روز شنبه چهارم جولای (۱۴ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای مرگ آقای غضنفر را تسلیت گفت.

آقای غنی محمد یوسف غضنفر را شخصیت حلیم، خیر، مرد‌م‌دار و ملی‌گرا عنوان کرده و گفته است که وی به افغانستان یک‌پارچه و متحد باور داشت.

آقای غنی افزوده است: "مرحومی برای آبادی افغانستان و کمک به مردم فقیر و نیازمند، کارهای جدی را آغاز کرده بود و افتخار دارم که چنین یک شخصیت نیکو کار و خدمتگار مردم، همکار نزدیک من بود."

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان در پیامی درگذشت آقای غضنفر را یک ضایعۀ بزرگ برای افغانستان عنوان کرد.

آقای عبدالله گفت: "مرحوم محمد یوسف غضنفر در مراحل مختلف زندگی شخصی و رسمی خود در خدمت وطن و مردم قرارداشت و در راه خدمت‌گزاری به مردم افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد."

یوسف غضنفر متولد سال ۱۳۴۴ خورشیدی از تاجران شناختۀ شده افغانستان بود. او نمایندۀ مردم ولایت بلخ در دور پانزدهم تقنینی مجلس نمایندگان بود و از چهره‌های مردمی قوم اوزبیک به شمار می‌رفت.

آقای غضنفر در انتخابات اخیر ریاست جمهوری افغانستان از متحدان محمد اشرف غنی بود.

آقای غنی پس از مراسم حلف وفاداری‌ ریاست جمهوری در نخستین فرمان‌اش وی را به عنوان نماینده فوق‌العادۀ در امور توسعۀ اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر برگزید.

از آغاز شیوع کروناویروس، این نخستین مقام ارشد حکومت افغانستان است که از اثر کروناویروس در این کشور درگذشته است.

بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۳۲ هزار و ۶۷۲ نفر و مرگ و میر ناشی از آن به ۸۲۶ تن رسیده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا روز شنبه چهارم جولای (۱۴ سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان ۵۲۵ هزار و ۴۶۹ نفر را گرفته و بیش از ۱۱ میلیون نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG