لینک های دسترسی

Breaking News

نوجوان ۱۷ سالۀ بامیانی چگونه به مواد مخدر معتاد شد؟


نوجوان ۱۷ سالۀ بامیانی چگونه به مواد مخدر معتاد شد؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:34 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

در مرکز شهر بامیان در داخل یک قلعه ویرانه، فیروز ۱۷ ساله با ده‌ها فرد دیگر که معتاد به مواد مخدر اند از سال‌ها بدینسو هیروین استفاده می‌کند.

فیروز می‌گوید که شروع رو آوردنش به مواد مخدر از چرس آغاز شد و از پنج سال به این سو معتاد به هیروین شده است.

فیروز به صدای امریکا گفت: "در سن ۱۰ سالگی به چرس مبتلا شدم، بعد از چهار سال رفیق بد پیدا کردم و پودر استفاده نمودم. ضرر پودر را نمی‌فهمیدم، حالا حدود ۴ یا ۵ سال می‌شود که پودر می‌زنم و زندگیم تباه شده."

فیروز از سایر نوجوانان و جوانان افغان می‌خواهد که هیچگاه در پی استفاده از مواد مخدر نباشند٬ زیرا این پدیده زندگی او را تباه کرده و اکنون نه خانواده با وی کمک می‌کند و نه دوستانش.

فیروز ادعا می کند که بارها به شفاخانه تداوی معتادان در بامیان مراجعه کرده است اما مسوولان شفاخانه گفته اند که آنان بستری برای تداوی اطفال ندارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG