لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش جوانان غزنی برای نشان دادن چهره زیباتری از این ولایت


یک مرکز آموزش موسیقی به نام 'سرخوشیان' در ولایت ناامن غزنی فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مرکز آموزشی در ولایت غزنی درحالی به فعالیت آغاز کرده است که آموزش و شنیدن موسیقی در آن ولایت مخالفین سرسخت خود را نیز دارد.

ولایت غزنی از جمله ولایت هایی است کهسال‌هاست دستخوش خشونت ها و در برخی موارد افراطگرایی بوده است. در آخرین مورد، شهر غزنی در اوایل ماه سنبله سال جاری مورد آماج گروه طالبان قرار گرفت که در آن صد ها نفر به شمول غیر نظامیان کشته و زخمی شدند.

اما از سوی دیگر جوانان علاقه‌مند به موسیقی و هنر، با فعالیتشان قصد دارند چهرۀ دیگری از این ولایت باستانی را به مردم نشان دهند.

تلاش جوانان غزنی برای نشان دادن چهره زیباتری از این ولایت
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:22 0:00

عزت الله جاغوری آموزگار موسیقی در مرکز آموزشی سرخوشیان به صدای امریکا می گوید "دوسال است که دمبورۀ هزارگی و قطغنی آموزش می‌دهم و جوانان از مناطق مختلف غزنی برای یادگیری به اینجا می آیند."

یادگیری موسیقی برای این جوانان در جامعۀ سنتی که با مشکلات امنیتی نیز مواجه است، کار دشواری پنداشته می شود.

یوسف مرشیدی یکی از شاگردان این مرکز آموزش موسیقی که از نوع نگاه هنرستیزانۀ مردم به هنر شاکی است یادگیری موسیقی را افتخار دانسته و می گوید "من افتخار می کنم که طرفدار هنر استم. مردم در جامعۀ ما ارزش هنر را درک نمی کنند.

این جوانان با تارهای دمبوره سعی دارند زندگی شادتری به روح این ولایت ببخشند و تصویر زیباتری از این ولایت باستانی اما نارام و محافظه‌کار انعکاس دهند

XS
SM
MD
LG